Avatar billede newbie_in_c++ Nybegynder
25. april 2001 - 16:38 Der er 16 kommentarer

læse fil

Hvordan læser man en internet fil?
det kunne f.eks. være http://www.jubii.dk
Avatar billede wisen Nybegynder
26. april 2001 - 07:44 #1
Du laver en Internetklient i dit udviklingsmiljø, som vha. http-protokollens \"GET\" henter den side, du vil have. Såre simpelt :)

/wisen
Avatar billede newbie_in_c++ Nybegynder
26. april 2001 - 07:48 #2
Nu er jeg lige begyndt ed c++ så jeg synes ikke det er så simpelt, så har du ikke en tutorial som du kan henvise mig til?
eller har du et eksempel jeg kan se
Avatar billede wisen Nybegynder
26. april 2001 - 07:55 #3
Hvilket udviklingsmiljø bruger du ?
Avatar billede newbie_in_c++ Nybegynder
26. april 2001 - 07:56 #4
jeg bruger borland c++
Avatar billede wisen Nybegynder
26. april 2001 - 07:58 #5
Så mener jeg, at der følger et webbrowser-eksempel med. Prøv at kikke lidt på det, samt i hjælpen så burde det ikke være så svært.
Avatar billede newbie_in_c++ Nybegynder
26. april 2001 - 08:04 #6
der står intet i min hjælp fil...
og jeg kan ikke finde eksemplet.
er du siker på at det eksempel ikke hører med til borland c++ builder?
Avatar billede wisen Nybegynder
26. april 2001 - 08:07 #7
Øhh, nej det er jeg ikke lige sikker på....
Avatar billede wisen Nybegynder
26. april 2001 - 08:11 #8
Hmm, så bliver det vist værre :( Vi prøver på Internet...
Avatar billede newbie_in_c++ Nybegynder
26. april 2001 - 09:25 #9
okay jeg tilføjer lige 140 point, så får du 200 alt i alt hvis du finder noget der kan hjælpe mig
Avatar billede wisen Nybegynder
26. april 2001 - 09:45 #10
...Problemet er bare, at jeg ikke kan finde noget brugbart, som ikke er til C++ Builder :(
Avatar billede tuxen Nybegynder
26. april 2001 - 14:44 #11
Når du bruger almindelig borland unden GUI, bliver du nødt til selv at programmere den socket du skal bruge til at GET´eog REQUESTE på port 80.

D.v.s at du skal lave en socket (se win32 API), fylde den ud korrekt. Dernæst skal du lave en streng alla: char* buffer = \"GET www.jubii.dk HTTP Ver. 1.0\"; eller noget lignende se HTTP protokollens specs. (søg RTF HTTP).

Dernæst læser du bare på den sockets respons og vupti får du den HTML side du har requestet.

Hvis du gerne vil lave alt dette på under 1 time, skal du få fat i Borland Builder, og så ligger der en komponent klar til dig som du kan tage og bruge.

Ellers må du nok afsætte lidt tid.
Med venlig hilsen Thue Tuxen
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
01. maj 2001 - 08:20 #12
GET / HTTP/1.1\\nHost: www.jubii.dk\\r\\n

det er GET syntaksen (i HTTP 1.1) hvis man skal have fat i index-filen
Avatar billede borrisholt Novice
08. maj 2001 - 10:28 #13
newbie_in_c++ >> Hvis nu du er som dit navn angiver så ønsker du sikkert en nem løsning.
Internet programmering rimer på  francois piette. Alene den fonetiske lighed gør det hele åbenlyst.

Francois Piette, er en Belgier (nej ikke en hest) som har lavet alt omkring tilgangen til internettet nemt gennem sin Internet Component Suite. Du finder han site her :

http://users.swing.be/francois.piette/indexuk.htm

anyway download ICS (øverste link) og kør eksemplet HTTPDMO den kan præcis hvad du efterspørger ...

Jens B http://fotx.net/borrisholt
Avatar billede tuxen Nybegynder
08. maj 2001 - 10:35 #14
jah ... som sagt må du nok få anskaffet dig Borland Builder.
Avatar billede borrisholt Novice
08. maj 2001 - 10:38 #15
tuxen ... Du har så evig ret .. Den gamle borland C++ compiler stinker ....

Jens B
Avatar billede tuxen Nybegynder
08. maj 2001 - 10:39 #16
:)
I øvrigt meget lækkert suite, Francois har udarbejdet.
Var lige inde og kigge, et udemærket link.