Avatar billede us_clom Nybegynder
31. december 2005 - 01:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar slukker pludseligt!

Hej!

Min vens bærbar slukker pludseligt. Har formateret og installeret XP forfra. Hvad kan det være?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. december 2005 - 01:03 #1
Kører blæseren hele tiden ?
Symptomet kunne lyde som et varmeproblem, hvor cpu'en bliver for varm og pc'en derfor lukkes ned for ikke at beskadige cpu'en. Prøv evt at støvsuge alle åbninger i den brærbare og se om det hjælper på problemet.
Avatar billede badazz Novice
31. december 2005 - 02:29 #2
eller hvis du har adgang til trykluft. så blæs forsiktigt ind i kølekanalerne..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. december 2005 - 09:49 #3
Hvorfor har du valgt katagorien: Styresystemer :: Workstation :: Windows 9x ::
Avatar billede flyver23 Nybegynder
31. december 2005 - 12:50 #4
Hvis det er et temperatur problem, kan det også skyldes måden computeren står på. Hvis der ikke er luft adgang til blæseren pga underlaget. Nogle bærbare er dårligt designet hvad dette problem angår. Prøv at kigge ind under den når den står på det underlag hvor fejlen plejer at opstå. Kan man kigge ind under den der, er det Ok. Ellers ikke.
Vh Flyver23
Avatar billede old-faithful Praktikant
31. december 2005 - 14:59 #5
Ja, prøv det med støvsugeren.

Ellers kan underlaget som sagt have betydning. Brug helst den bærbare på en hård, fast overflade, og ikke fx en dyne el. tæppe.

Du kan evt. også lægge noget under den bærbare for at løfte den lidt op over bordet. Det er en midlertidig løsning, men det gør at computeren lettere kan komme af med varmen.
Avatar billede badazz Novice
31. december 2005 - 16:13 #6
Man kan også købe nogle underlag til at sætte computeren på, som så tilsluttes til USB hvor der sidder kølere i, som hjælper til at holde den bærbare kold..
Avatar billede pax_romana Nybegynder
04. januar 2006 - 23:22 #7
Slukker den mens man sidder og arbejder eller hvis den står stille i et stykke tid ?
Sker det når den kører med strømforsyning eller kun på batteri ?

Muligvis er det strømstyringen der skal sætte anderledes.
Det gøres inde i kontrolpanel.
Avatar billede us_clom Nybegynder
15. august 2006 - 23:19 #8
l
Avatar billede badazz Novice
15. august 2006 - 23:44 #9
Fik du løst problemet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. august 2006 - 06:24 #10
Det er helt på mode ikke at give noget input til sine spørgsmål og så bare lukke dem til egen fordel!