Avatar billede jonjagd Nybegynder
30. december 2005 - 17:24 Der er 4 kommentarer

xp2800+ kører med forkert multiplier på Abit NF7-2SG

Jeg har et problem med følgende kombination af CPU og bundkort:

xp2800+ på Abit NF7-2SG

CPU'en er en Athlon XP cpu model ”(Thorton)”, altså en xp2800+, og har som standard en bushastighed på 166 og en multiplier på 12,5. Der står følgende på den: AXDC2800DKV4D og den burde have en CPU-rating på 2083 ifølge denne side:
http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/workshop/amd_product_id.html

Jeg har netop opdateret BIOS'en hvorefter FSB-frekvensen var sat til 166MHz og det gav en samlet hastighed på 2250MHz hvilket antyder den kører med en multiplier på 13,5.

PC'en kørte ikke stabilt ved den frekvens og frøs efter et stykke tid. Jeg har ikke kunne finde frem til et sted i BISO'en, hvor jeg kan stille på multiplieren, kun FSB'en. Resultatet er, at jeg pt. kører med en FSB på 100MHz, fordi det er der den kører mest stabilt. En FSB på 133 virker heller ikke for godt synes jeg.
Nogen forslag til havd der kan gøres?

Mvh Jon
Avatar billede icemadsen Nybegynder
05. januar 2006 - 20:39 #1
Har du prøvet at resette Bios? Det kan hjælpe.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
06. januar 2006 - 12:13 #2
Jeg har resettet flere gange, dog ikke efter at jeg har opdateret/flashet BIOS'en, så det kan da godt være at jeg skal prøve det igen.

jeg har i øvrigt fjernet én af mine to ram-blokke og siden har den kørt klippestabilt, også ved en FSB på 133 hvilket resulterer i 1800Mhz. Så det er sådan set udemærket. Men den skulle jo helst køre 166*12.5 = 2075Mhz.

Jon
Avatar billede icemadsen Nybegynder
06. januar 2006 - 16:58 #3
Prøv lige at resette Bios igen... Ellers kan du vel blive nød til at flashe tilbage til den gamle bios - hvis det ellers virkede der?
Avatar billede jonjagd Nybegynder
09. januar 2006 - 19:10 #4
Jeg har resettet uden at det virkede. Og det virkede heller ikke med den gamle BIOS. Den er måske bare ikke kompatibel med den CPU?