Avatar billede wazi Nybegynder
30. december 2005 - 16:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at afslutte processer

Hej Eksperter.
Jeg har lidt problemer med min notebook (Asus m6va). Problemet går i sin helhed ud på at jeg har svært væd at "kvæle" diverse processer. Processerne kan fx være min medieafspiller eller Peerguardian. Når jeg prøver at lukke processen ned i joblisten, får jeg den sædvanlge "Er du sikker?" Jeg trykker ja, og *PAF* der sker intet. Det kan jeg så gøre lige så mange gange jeg har lyst til. Problemet er at hvis jeg ikke kan afslutte den gamle process, så kan jeg ikke starte samme proces op igen før den gamle er afsluttet (fx mediaplayer). Det skal dog siges at det ikke her hver gang jeg skal lukke noget at problemet opstår. Det er kun når programmet ikke svaret. Nogen gange kan jeg godt på programmet lukket, men så kører der bare stadig en proces som jeg ikke kan lukke.
Computeren er ikke mere end 14 dage gammel, og har altid haft meget svært ved at lukke. Det kan let tage 5 minutter for den at slukke, hvilket jeg ikke kan stille mig tifreds med (plejer dog at sætte den i dvale).
Kunne forestille mig at denne lange "lukketid" kunne have noget at gøre med at computeren har svært ved at gennemtvinge afslitning af diverse processer.
Der er Instaleret Norton INternet Security på maskinen.

Mit system er følgende:

centrino 2,0ghz
512ram
Windows XP pro. (fuldt opdateret)

Håber i kan hjælpe.
          På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 18:59 #1
Lad os lige slå fast at det IKKE er din pc den er gal med!

Det lyder som om du har ting installeret der måske ikke er 100% kompatible med Windows XP.
Er computeren fuldt opdateret med nyeste opdateringer samt drivere til chipsæt, grafik m.m.???
Avatar billede wazi Nybegynder
31. december 2005 - 11:18 #2
Med computeren følger Asus Liveopdate, og den har ikke fundet nye opdateringer. Men nu hvor jeg har set lidt på asus' hjemmeside, kan jeg se at der faktisk er opdateringer til min maskine, så dem prøver jeg lige at hente og instalere! Windows er fuldt opdateret..
Avatar billede wazi Nybegynder
31. december 2005 - 20:52 #3
Det løste desværre ikke problemet.. :(  Jeg kan tilsyneladende godt lukke nogle programmer, men der er ikke rigtigt noget mønsker i det. Har lidt på fornemmelsen at det har noget emd Norton Internet security at gøre, for hvis jeg slår det fra når computeren starter er problemet tilsynelandende løst. Det hjælper dog ikke at slå det fra hvis der er en proces jeg ikke kan lukke, der er genstart nødvendigt for at afslutte processen...
Avatar billede wazi Nybegynder
11. december 2006 - 11:09 #4
Det er vist ved at være lukketid