Avatar billede heyn Nybegynder
30. december 2005 - 11:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Anvende extension php_gd2.dll i windows XP

Hej Alle.
Jeg kan ikke få PHP 5.0.4 til at load'e extension php_gd2.dll. Jeg får istedet en melding om at "den angivne procedure ikke blev fundet i unknown".
Det fungerer vel og mærket godt nok når jeg includerer extension php_ldap.dll og php_mysql.dll, og for at være på den sikre side har jeg kopieret php_gd2.dll til alle mapper hvor disse 2 filer findes.
P.s. Mit extension_dir = "c:\windows\".
Hilsen Christian
Avatar billede nizo Nybegynder
30. december 2005 - 13:16 #1
Jeg har alle mine extensions i extension mappen hvor php'en ligger.
prøv at sæt
extension_dir = "c:\php\ext\"

og har du husket at fjerne ";" foran extensions to load i php.ini filen?
Avatar billede heyn Nybegynder
30. december 2005 - 13:31 #2
Ja jeg har husket at fjerne ';'.
Jeg prøvede det du nævnte - for mig extension_dir = "c:\programmer\php\ext\".
Der skete det sædvanlige. De 2 extensions php_ldap.dll og php_mysql.dll fungerede fint, mens php_gd2.dll fejlede så PHP ikke ville starte.
Christian
Avatar billede nizo Nybegynder
30. december 2005 - 13:45 #3
Kører dit PHP paa apache?
Avatar billede heyn Nybegynder
30. december 2005 - 14:05 #4
Nej - IIS - De andre medarbejdere er ikke så gode til Apache.
Avatar billede heyn Nybegynder
30. december 2005 - 14:11 #5
Jeg har svært ved at tro det drejer sig om serveren. PHP startes jo som den skal. Det er jo når PHP eksekverer php.ini at det kikser.
Jeg skal måske lige nævne at jeg skal anvende GD 2 til at lave 'lagkage'-udsnit til grafisk at vise de forskellige slags forbrugs- og produktionsmønstre i virksomheden. Jeg har udviklet nogle statistiske beregninger, men de kan være svære at overskúe. Kender du en nemmere måde er det jo helt fint!
Mvh Christian
Avatar billede nizo Nybegynder
30. december 2005 - 14:23 #6
Det var mere om du havde prøvet at genstarte IIS'en?
Avatar billede heyn Nybegynder
30. december 2005 - 14:37 #7
Jeg har lige prøvet at genstarte IIS. Stadig samme problem. Den kan ikke loade dynamisk libary php_gd2.php
Avatar billede ranglen Nybegynder
30. december 2005 - 16:45 #8
gds32.dll skal også ligge et sted, hvor systemet kan finde den
Avatar billede there-is-only-xul Nybegynder
30. december 2005 - 16:46 #9
post din php.ini, og dine installations stier til php
Avatar billede heyn Nybegynder
02. januar 2006 - 09:02 #10
Nåe - gds32.dll. Den kendte jeg ikke. Men hvad enten jeg lagde en kopi i c:\windows\ el. c:\programmer\php\ext virker det ikke. Stadig melding om at php ikke! Jeg får stadig meldingen: "Unable to load dynamic library 'c:\programmer\php\ext\php_gd2.dll'".
There-is-on... hvad mener du precis med 'post din php.ini til...'?
Christian
Avatar billede nizo Nybegynder
02. januar 2006 - 12:55 #11
Prøv at skriv stierne med den rigtige case fx C:\Programmer\... osv..
Avatar billede heyn Nybegynder
02. januar 2006 - 15:23 #12
Det har jeg prøvet, men det gør ingen forskel. Det skal nævnes at alle andre extensions indlæses korrekt.
Angående gds32.dll: Er det nok at placere den i C:\windows\? For at gå med sikkerhedssele placerede jeg den også i C:\windows\system32\ og C:\programer\php\ext\. Skal jeg ændre i opsætningen af IIS for at få det til at funke?
Christian
Avatar billede nizo Nybegynder
02. januar 2006 - 17:20 #13
Mappen windows plejer at være i uppercase og programmer har første bogstav i uppercase fx \WINDOWS\ og Programmer - det kan godt betyder noget, hvis du gaar ind paa en side du mener hedder www.something.com/blabla.html men i virkeligheden hedder www.something.com/Blabla.html, faar du en error 404 fordi..
Desuden skal du kun have dine extensions i én mappe; den mappe det er sat til i ini filen, ikke noget med windows mappen og system mappen, det er bare den ene mappe.
Avatar billede heyn Nybegynder
02. januar 2006 - 17:38 #14
Jeg anvender pt extension_dir = "C:\Programmer\PHP\ext\", og har derfor også lagt mine extensions i denne. Tidligere havde jeg netop problemer med at få php_ldap.dll til at fungere fordi jeg ikke havde placeret denne extension korrekt. Men det gør den nu. Men php_gd2.dll gør altså ikke.
Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
17. februar 2008 - 10:01 #15
Nå - Jeg løste selv problemet.