Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 10:49 Der er 4 kommentarer

SMS fra PC via iPAQ

Hejsa

Jeg har en iPAQ h6340 telefon, og jeg leder efter en måde at sende SMS'er fra PC via telefonen via Bluetooth. (Altså PC->Bluetooth->Telefon->mobilnet.)
Jeg har fundet FMA som kan gøre det, men det er kun til Ericson telefoner.. http://fma.sourceforge.net/index2.htm

Kender nogen en måde at gøre det på?

Det kunne være en Outlook-account som synkroniserede med SMS-kontoen på telefonen via bluetooth? Eller noget ala FMA..
Alle forslag er velkomne ;-)

Telefonens forbindelsesmuligheder til PC'en er Bluetooth, IR og 802.11b.

På forhånd tak.

Mvh. Andreas
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 12:57 #1
Jeg har lige prøvet med microsoft's sms sender og en Nokia 6230 forbundet til pc'en via bluetooth, og det virker, den bruger telefonens modem til at sende via.

http://www.soft32.com/download_9694.html
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 13:07 #2
Det ser interessant ud..

Modtager man også SMS på PC'en?
Er det almindelig SMS-takst, eller bruger den noget GPRS-halløj?
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 13:10 #3
Du modtager ikke en sms på din computer det kan ikke lade sig gøre, det eneste der sker er at din sms sender bruger din tlf som en slags gateway til at sende.
Og ja det er jo i princippet din tlf der sender beskeden, så det er den pris du kommer til at betale.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 13:17 #4
Det ser ud til at man kun kan sende SMS'er på max. 160 tegn. Men det kan være det ændrer sig hvis man tilslutter en telefon?
Hvordan tilføjer man sin bluetooth telefon? Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen indstillingmuligheder i programmet..

Lad lader lige denne tråd stå åben, så folk kan melde ind hvis de kender en måde hvorpå man også modtager SMS'erne på PC'en, ligesom med FMA..