Avatar billede tonni_mik Nybegynder
29. december 2005 - 21:53 Der er 4 kommentarer

MSN logger af og på med jævne mellemrum

Her i huset findes der 3 maskiner med win 2000, og MSN 7,0 installeret.
På den ene (min) er der ingen problemer overhovedet, men på de andre sker det med jævne mellemrum at man bliver logget af, og får besked om at man vil blive logget på igen om xx sekunder.
Har prøvet at af/geninstallere, kabler er skiftet, og tiden på uret er checket.

Flere gode ideer ?
Avatar billede raevdal Nybegynder
30. december 2005 - 21:18 #1
Der er meget der peger på at det er dit netværk der driller dig.
Hvordan er setup´et?
Router, switch, DHCP eller faste IP ?
Avatar billede enriko Nybegynder
22. januar 2006 - 22:48 #2
Det kan også være din pc trænger til blive renset lidt. Jeg har jaft det samme problem hos en veninde hvor hun blev logget ud hvert minut eller hver andet minut.

Jeg fik hende til bruge en spyware og virus scanner så hjalp det.
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
23. januar 2006 - 19:53 #3
Jeg kører med en speedstream touter fra TDC (den samme i mange år, og det har ikke tidligere været et problem)Alle PC'ere er udstyret med deres egen faste IP. Den ene af dem kører forøvrigt som ftp server, og i den funktion fejle den aldrig noget.
Alle PC'ere er opdateret med den sidste nye virusopdatering, og der bliver automatsik kørt virus scanning hver nat. Den anden er næsten lige formateret.
Så alt i alt tror jeg ikke at der er nogle af forslagene der afhjælper problemet da jeg syntes jeg er ret godt med hvad det angår - andre ideer ???
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
08. februar 2006 - 11:30 #4
Hej,

Samme problem her, den pc der har problemer har forbindelse til router (D-Link 624) med et 75m langt cat6 kabel. Der er normalt ingen problemer, bortset fra evige loggen på og af messenger.... ?

Jesper

PS: Også her opdateret antivirus, spyware og firewall aktiv....