Avatar billede cboxoak Nybegynder
29. december 2005 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LAN-ikon kan ikke deaktiveres

PC: Acer Laptop m/ XP SP2

Ikon for LAN-forbindelse fremkommer med besked om at der ikke er et netværkskabel tilsluttet hver gang maskinen startes...

LAN-forbindelsen kan sagtens deaktiveres under Netværksforbindelser, men bli'r aktiveret igen ved genstart?????

Kører Wireless LAN nu så forbindelelsen er ikke nødvendig længere.

Hvor deaktiveres den "permanent" så beskeden ikke længere fremkommer?

Jeg syntes jeg har været omkring de avancerede indstillinger under Netværksforbindelser, men fandt ikke rigig noget brugbart...
Avatar billede snowball Novice
29. december 2005 - 16:51 #1
Hvis du ikke skal bruge netkortet, så kan du slå det fra under enhedshåndtering (Device Manager) - så vil den besked forsvinde da kortet så ikke til være "til stede".
Avatar billede cboxoak Nybegynder
29. december 2005 - 17:10 #2
Det hjalp - men man SKAL måbenbart også HELT ind i Enhedshåndtering for at dutter. Tak for svaret.

Bare smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede snowball Novice
29. december 2005 - 17:13 #3
OK :)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
30. december 2005 - 05:37 #4
Øøøøeeehh - du må undskylde men jeg var vidst LIDT for hurtig med at juble...

Det duede altså kun enkelt gang - allerede ved efterflg. opstart var balladen der igen???

Og det er altså galt på TO Acer Laptop's - forskellige modeller (Travelmate 2410 & 2303)

Det kan vel ikke passe at man ligefrem skal FJERNE enheden fra systemet? Det bør da kunne lade sig gøre blot at deaktivere den på en facon...? Hvis du fjerne enheden vil den jo vel blot finde den "nye" hardware igen ved næste opstart??

Hmmm......
Avatar billede snowball Novice
30. december 2005 - 16:53 #5
Hvis du i Device Manager højreklikker på enheden og vælger Disable, så burde Windows ikke selv slå den til igen. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet.

Har du en docking station til den bærbare? I så fald kører du jo med 2 hardware profiler og så skal du gøre det i begge profiler (altså både når den sidder i docken og når den ikke sidder i docken).
Avatar billede snowball Novice
22. januar 2006 - 00:04 #6
Fandt du ud af det? :)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
22. januar 2006 - 02:37 #7
Nej, desværre... jeg er bekendt med at de findes flere profiler, afhængig af strømtilføring (batt/net).

Jeg har slået det fra i Enhedshåndtering, og ligeledes under Acer's Power Management - men lige lidt hjælper det...

Ikon'et og beskeden om at et Lan-kabel ikke er tilsluttet popper stadig op hver gang man genstarter.

Indtil videre lever jeg med det, men jeg vil endeligt prøve at disable det i BIOS og se hvordan det spænder af... hvis det er til at ha med at gøre ;o)

Tak for din hjælp så langt :o)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:46 #8
Lukket