Avatar billede flem Nybegynder
29. december 2005 - 13:41 Der er 18 kommentarer

1 milliard million TMP filer

hvad sker der ved at slette ALLE filer med *.TMP
der er "ganske mange"
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2005 - 13:47 #1
I hvad bibliotek ?
Avatar billede flem Nybegynder
29. december 2005 - 13:52 #2
jeg tog en søg *.TMP og fandt dem spredt overalt
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2005 - 13:56 #3
Normalt kan man slette de fleste .tmp filer
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2005 - 14:00 #4
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 14:00 #5
lav en diskoprydning og slet det som foreslåes
(start -> alle programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning)
Avatar billede perj Nybegynder
29. december 2005 - 14:06 #6
Klip fra windows hjælp:
Arbejde med midlertidige internetfiler
Mappen Temporary Internet Files er det sted på harddisken, hvor websider og webfiler (f.eks. grafik) gemmes, når du får dem vist. Det betyder, at du hurtigere kan få vist de sider, du ofte besøger eller allerede har set, fordi Internet Explorer kan åbne dem fra harddisken i stedet for fra internettet.

Hvis du afsætter mere plads til denne mappe, kan det betyde, at du hurtigere få vist tidligere besøgte sider, men det mindsker den plads, der er til rådighed for andre filer på computeren. Du kan angive størrelsen af denne mappe eller tømme den for at styre, hvor meget plads den bruger på harddisken.

Internetfiler gemmes også på computeren, når du gør websider tilgængelige for offlinegennemsyn. Du kan få vist disse filer uden at være forbundet til internettet.
Avatar billede flem Nybegynder
29. december 2005 - 16:55 #7
hejsa igen det er såmænd ikke internet filer der er de værste men der er en masse programmapper der ligger TMP filer i også
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 17:08 #8
er du sikker på at det ikke bare er de midlertidige filer som de lægger inden selve installationen.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2005 - 17:32 #9
Jeg har gemt et tip, men jeg kan desværre ikke huske kilden, måske er det Lars Jørgen Helbo fra Privat Computer:
Temp filer slettes sådan
du kan roligt slette indholdet, da det er midlertidige filer. På et eller andet tidspunkt bliver mappen fyldt op (der et et max.) og så kan systemet begynde at opføre sig mærkeligt; bl.a. kan du kun downloade billeder som *.bmp. Selve mappen kan, som skrevet ovenfor, ikke slettes.
Men du kan slette indholdet på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning  og lad pc'en styre det der skal slettes.
2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.
3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files, når webbrowseren lukkes*  (står et stykke nede under Sikkerhed).
Hvis du benytter punkt 3: får du aldrig problemer med en fyldt internet-cache.
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 18:53 #10
eller også er det fra mig :o)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 11:57 #11
Hej Catbody - velkommen på banen. Jeg troede du var død og væk og borte og gået i hi og deprimeret.
Ja, jeg synes ellers jeg er flink til at huske at skrive proveniens på mine tips, men af og til smutter det.
Nu venter vi spændt på at høre, hvad flem kommer frem til.
Avatar billede flem Nybegynder
30. december 2005 - 12:10 #12
Tak all for hjælpen men som sagt er det ikke de TEMP filer der ligger i internet det er en masse andre rester fra programmer
Avatar billede hcma Novice
30. december 2005 - 12:23 #13
Hej Hans >> jeg har skam været på banen i lang tid - har bare skiftet nick fra catbody til hcma_catbody (stemmer mere overens med min lille hjælpeside) og om et stykke tid ta'r jeg nok skridtet fuldt ud og smider catbody væk, så nick og domænenavn nærmer sig hinanden - og så er det også lettere at skrive ;o)  dovenskaben længe leve)
Avatar billede hcma Novice
30. december 2005 - 12:25 #14
Hans >>  glemte lige:  du behøver absolut ikke at skrive proveniens til mig (er bare glad for at nogle kan bruge noget af det jeg har skrevet)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 16:54 #15
flem: Jeg tror du skal finde resterne i regedit. Sådan plejer jeg at gøre.
der er en udmærket søgefunktion, så det er ikke særlig besværligt.
30. december 2005 - 19:58 #16
Sakset fra anden tråd:

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"

Skal muligvis gennemføre dette først:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
30. december 2005 - 19:59 #17
Hent denne bats fil og kør den:
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe(r).
Altså automatisk samme som manuelt i [30/12-2005 19:58:31] ...
10. februar 2006 - 11:23 #18
(Hvad endte denne tråd med?)