Avatar billede tnpihl Nybegynder
29. december 2005 - 11:49 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Gemme Flashfilm fra nettet

Er der en måde man kan gemme en flot flash film eller grafik, man har set på Internettet? Det er jo som regel ikke muligt at få det ned på harddisken, er der et program der kan klare det?
Avatar billede n!nja Nybegynder
29. december 2005 - 12:04 #1
Det er måske en lidt omstændig metode, men hvis du kan finde den direkte sti til swf-filen i kildekoden, så kan du oprette en html-side lokalt på din maskine, hvori du laver et absolut link til swf-filen på nettet.

Du kan nu højreklikke på linket og vælge "Gem som...".

/N!NJA
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 12:05 #2
Du kan kigge i kildekoden til siden, og se hvor den ligger.. derefter indtaster du url (sti) som adresse, og vælger menuen Filer og derefter gem..

Ellers kan du bare kigge i browserens temp-mappe (midlertige filer).

Hvilken browser bruger du?

/theSurfer
Avatar billede n!nja Nybegynder
29. december 2005 - 12:05 #3
Det var selvfølgelig "Gem destination som..." du skal bruge :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 12:10 #4
n!nja> Det kommer an på browser og sprog.. :-)

/theSurfer
Avatar billede n!nja Nybegynder
29. december 2005 - 12:16 #5
thesurfer> Ja, det har du ret i - er nok lidt miljæ-skadet af at yde support til IE-brugere :)

Sjovt nok sad jeg selv i FF, men åbnede IE for at se den præcise formalering ;))

/N!NJA
Avatar billede n!nja Nybegynder
29. december 2005 - 12:16 #6
*formulering
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 12:31 #7
Vi (de oplyste) skal vise de andre Vejen... få dem væk fra IE.. :-)

/theSurfer
Avatar billede tnpihl Nybegynder
29. december 2005 - 14:03 #8
Lige den ene flash film jeg tænker på har ikke endelsen swf. Det er en annonce jeg har fundet. Jeg bruger IE. Kan I på en måde få denne annonce gemt:

http://ad.doubleclick.net/adi/N2928.IMDB/B1731809.5;sz=300x250;ord=1135852856?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 14:04 #9
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 14:05 #10
..hvis det er, højreklik på linke og vælg gem.. så kan du downloade den på den måde..

/theSurfer
Avatar billede tnpihl Nybegynder
29. december 2005 - 14:53 #11
Jep det er den thesurfer. Læg et svar, så får I begge 30 point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 15:19 #12
Svar lagt :-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 15:19 #13
Doh! :-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 15:24 #14
Takker for points :-)

/theSurfer