Avatar billede briffo Nybegynder
28. december 2005 - 20:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdateringsfejl Internet Explorer til Windows XP (KB905915)

Jeg har problemer med at få installeret ovennævnte opdatering via Windows Update.

Der opstår en installationsfejl med følgende fejlkode: 0x80242008

Jeg er ikke ekspert, men har behov for hjælp..
Avatar billede halifax Nybegynder
28. december 2005 - 22:16 #1
En søgning på nettet nævner at fejlen kan opstå hvis man ændrer (i reg.databasen) ProgramFilesDir fra C:\Programmer til fx. D:\Progrmmer. Har du ændret placering af programmer?

Læs det hele her, på engelsk. Der nævnes også andre løsninger
http://forums.techarena.in/showthread.php?t=426608
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 00:19 #2
eller måske (og kun måske) dette:
Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:
Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:
Correct the Cryptographic Service Error Message

Hvis du har Norton Firewall, kan den lukke af hvis man vil installere noget.
Gør følgende:
Åben Norton -> Klik på "Personlig firewall" klik nu på "Konfiguer" -> Klik på menuen "Hjemmenetværk" ->  Under menuen "Betroet" skal du klikke på "Tilføj..." knappen -> Marker "Individuelt", hvis den ikke er markaret -> Indtast "127.0.0.1" og klik på "OK" knappen.
Nu er Ip adressen 127.0.0.1 tilføjet til betroet, genstart din computer for en sikkerheds skyld, nu skulle du gerne kunne installere :)  (venligst "lånt" af Eksperten.dk-bruger: Trekkies )
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 00:20 #3
Avatar billede briffo Nybegynder
29. december 2005 - 21:52 #4
Hej Halifax

Tak for hjælpen. Jeg har forsøgt at lave lidt "forårsrengøring" på min PC og har i den forbindelse vist flyttet lidt rundt på programmerne..

Linket hjalp mig. Jeg kørte en regedit og ændrede stien i Windows fra D til C-drevet.

Catbody tak for din kommentar/hjælp - men det var halifax der løb med pointene.

Godt nytår til jer begge og endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede briffo Nybegynder
29. december 2005 - 21:57 #5
Halifax hvordan giver jeg dig point...? ;-)
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 21:59 #6
du beder halofax om at lægge et svar, som du så efterfølgende kan acceptere.
(du afviser selvfølgelig dit eget svar, da et svar = løsning/mulig løsning)
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 22:00 #7
læs her vedr. behandling af svar:
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 22:02 #8
briffo >>  hvad skete der ?  du har selv taget pointene
du bør oprette et pointspørgsmål på 60 point til halifax og henvise til denne tråd, så han får mulighed for at få sine vejfortjente point.
Avatar billede briffo Nybegynder
30. december 2005 - 17:07 #9
Det var en fejl - jeg klokkede i det. Halifax skal nok få sine point - naturligvis.
Avatar billede briffo Nybegynder
30. december 2005 - 17:08 #10
Hvordan kommer jeg i kontakt med Halifax??
Avatar billede hcma Novice
30. december 2005 - 17:30 #11
du oprretter et nyt spørgsmål med overskriften: Point til halifax og afsætter samme antal point. halifax skal så svare på det hvorefter du accepterer.