Avatar billede oso Nybegynder
28. december 2005 - 18:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opensource eller?

Spørgsmålet er: Hvad er det bedste alternativ efter office-pakken, er det opensource, hvad er den direkte adresse til download? Andet: Har hørt opensource er god og ligner en del?
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2005 - 18:33 #1
Avatar billede msor Nybegynder
28. december 2005 - 18:42 #2
Der er også en der hedder KOffice, men om den er god ved jeg ikke.
Avatar billede b_hansen Novice
02. januar 2006 - 09:06 #3
Nu kommer det jo an på smag og behag, hvad der er bedst. De mest kendte alternativer er OpenOffice, Word Perfect Office og Lotus Smartsuite og der kan siges for og imod dem alle. Og jeg har prøvet at arbejde med dem alle.

På det seneste er jeg selv begyndt at bruge Openoffice, da den efter min mening er den bedste til at håndtere filer fra Microsoft Office. Et typisk problem med officepakker er, at de ganske vist kan åbne Microsofts filer, men der er tit problemer med opsætning/layout, når de skal gemme i Microsofts formater igen. Dette problem gælder også for Openoffice, men det er væsentligt mindre, end jeg tidligere har oplevet.

En anden fordel ved Openoffice v. 2.0 er, at den i lighed med WordPerfect Office er i stand til at håndtere makroer fra Microsoft Office. Hvor avancerede de kan være, har jeg dog ikke testet, men simple makroer udgør ikke noget problem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 09:10 #4
Koffice er umiddelbart til Linux, og ligger i KDE desktoppen

www.openoffice.org bruger jeg selv, den er genial og kan gemme i ms-office format eller PDF format.

Har nogle venner der sværger til http://www.abisource.com/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 09:12 #5
Ups, glemte lige. Mange ikke microsoft officepakker kan gemme i et hav af ikke MS formater. Blandt andet et nyt format der hedder opendocument. Det er et opensource format der skal gøre det et udveksle dokumenter lettere, du behøver i teorien ikke at tænke over hvad du sender, for alle kan åbne opendocument (med mindre de bruger gamle programmer eller MS programmer.....)
Avatar billede oso Nybegynder
02. januar 2006 - 16:00 #6
Så vil jeg gerne af med mine point, og hvordan er det lige nu?
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2006 - 16:33 #7
Du beder dem der skal have point om at ligge et svar.
Avatar billede oso Nybegynder
02. januar 2006 - 18:15 #8
Vil gerne give Leif point for det første svar/link. Og derefter B. Hansen for en bred information.
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2006 - 18:28 #9
Svar.
Avatar billede b_hansen Novice
03. januar 2006 - 08:12 #10
nå ikke
Avatar billede b_hansen Novice
03. januar 2006 - 08:14 #11
hov... ser lige, at der oprettet et nyt spørgsmål http://exp.dk/spm/676276