Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
28. december 2005 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

(næsten) intet billede nå jeg afspiller en DVD

når jeg afspiller en DVD i PowerDVD er det kun lyden der kommer, billedet er næsten helt væk. kun kanten af billedet er synligt, midten af billedet er sort.
jeg har prøvet en række andre DVD programmer, med stort set samme resultat.

i mit forsøg på at få det til at fungere, har jeg opdaget at hvis man laver et billede (fx i paint) i en bestemt farve. og bagefter afspiller filmen bag ved dette billede, så vises filmen på billedet i paint...
det er som om der er noget galt med farven i PowerDVD.

håber i forstår mit spørgsmål, ellers så skriv så skal jeg prøve at uddybe det.
hilsen mig
Avatar billede sonurpals Nybegynder
28. december 2005 - 17:18 #1
Jeg vil anbefale en VLC player .. den er gratis og virker gænske godt..
http://www.videolan.org/vlc/
Du kan også bruge den til andre formater og sætte undertexter til den.
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
28. december 2005 - 19:10 #2
du har ret det er et rimeligt godt program, jeg har selv programmet. og desværre er der samme problem med det, som med powerDVD...
Avatar billede sonurpals Nybegynder
28. december 2005 - 19:25 #3
så kan det være at det mangler codec til din pc...
http://www.divx.com/
http://www.codec-download.com/
Jeg har oplevet det men så var løsningen at fjerne alle codec packs fra pcen, genstarte og installere igen.
men hvis du har prøvet det så ved jeg ikke hvad skal sige..
Har du sæt graphic korted til at vise filmen på en seperat skærm (tv) prøv at sætte det til default settings.
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
29. december 2005 - 11:24 #4
tak... det med codec'et fik det til at virke
Avatar billede sonurpals Nybegynder
29. december 2005 - 11:41 #5
kanon....så har vi et svar