Avatar billede temanden Nybegynder
28. december 2005 - 16:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af gratis community side

Hej Eksperter
Efter at have arbejdet på en hjemmeside i længere tid, hvor brugere har mulighed for at oprette en gratis profil med fotoalbum/blog/webcam chatrum osv... Var jeg interesseret i at hører hvad i syntes om

1. Designet
2. Brugervenligheden / mulighederne man har på siden

Link http://www.webvenner.dk/ i kan logge ind med test/test hvis i ikke vil oprette en profil, men genre vil se sidens funktioner.

M.v.h.
Rasmus
Avatar billede trekkies Juniormester
28. december 2005 - 18:05 #1
Lækker faver.

Skal scrolle ned på sitet, selv om at der intet er der.

Du har en del fejl i din css kode:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//webvenner.tepotten.dk/

Hurtig loading af siderne
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. december 2005 - 18:05 #2
har leget lidt med bruger test:

Først et par detaljer:

Ved opload af billede (et .bmp) laves ikke thumb.
Hastigheden ved opload er meget langsom.
Ved log på chat kan man ikke skrive noget, formoder at det var fordi jeg var alene.
Når man logger af chat, istedet for at lukke vinduet, lavet det et nyt log-on vindue.
Hvorfor det? man skal vel formodentligt ikke skifte bruger?
Når man skriver et indlæg opdateres kalenderen ikke med det samme - gør den det senere (Bliver fed, så jeg kan markere).

Når vi ellers ser på siden, synes jeg det er lidt kedelig, stille blå farver, hvem er målgruppen, og hvordan vil du sparke målgruppen i gang. Jeg savner måske lidt flere billeder.

Der er mange muligheder og det ser spændende ud.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2005 - 19:11 #3
websurfere bliver mere og mere forsigtige med at give deres emailadresse fra sig eller på anden måde identificere sig selv.

men uden det kan man ikke oprette en bruger, så du må sørge for på nåt vis at demonstrere at der er en værdi ved dit site uden at de behøver logge ind, du kan ikke forvente at folk opretter en bruger før de er overbevist om at der er en fordel ved det.

pænt design og neutralt nok til a man ikke bliver træt af det. Måske lige en tand for neutralt, en farveklat/billede ville friske lidt op (det kunne så samtidig bruges til at identificere din målgruppe (unge/gamle/sportsfans/musikfans/...)

hot/not billedviseren vil vist kun skifte billede hvis man stemmer og det kan kun gøres een gang (eller er der kun eet billede?), give en mulighed for at bladre, og evt søge.

ser gedigent ud og jeg fandt ingen fejl.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2005 - 19:16 #4
ps står der te-manden eller tema-anden
Avatar billede datasource Nybegynder
28. december 2005 - 19:22 #5
Jeg synes at det er lidt svært at læse det der står i menuen (Opret bruger, Chatrum, osv.)
Ellers synes jeg det er en flot side.
Som halvamatoer siger er hastigheden ved opload langsom.
Avatar billede andre_h Nybegynder
28. december 2005 - 19:43 #6
jakoba>

Te-manden er med 1 "a", og Tema-anden er med 2 "a"'er :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2005 - 21:23 #7
andre_h >>
Det forhindrer ikke folk i at være fintede nu og da :-)
Avatar billede temanden Nybegynder
29. december 2005 - 10:26 #8
1. Ved opload af billede (et .bmp) laves ikke thumb.
Det "skulle" ikke være muligt at uploade bmp billeder (kun jpg, gif og png billeder er understøttet), overså lige denne lille fejl i redigering af profil :).

2. Hastigheden ved upload er meget langsom.
Lige nu ligger siden på en midlertidig host, jeg begynder først at investere penge i servere/båndbrede når der begynder at komme faste brugere på.

3. Jeg synes at det er lidt svært at læse det der står i menuen
Tekst farverne kunne måske gøres lidt større og mørkere, så det er lettere at læse.

4. Websurfere bliver mere og mere forsigtige med at give deres e-mailadresse.
Rigtigt, overvejet at lave en lille Tour side der med billeder viser hvad man kan bruge siden til, og eventuelt fjerne at man skal opgive sin email, dette kan bare betyde at der  kommer useriøse brugere til, som kun er ude på at ødelægge det for andre.

5. hot/not billedviseren vil vist kun skifte billede hvis man stemmer
Der er kun 3 billeder tilmeldt Hot or not, hvilket medføre at Random funktionen ikke er helt så random, men meningen er at man kun kan stemme en gang pr. billede pr. dag pr. bruger. Opretter nok en ingen stemme knap som henter næste billede.

6. Når man skriver et indlæg opdateres kalenderen ikke med det samme
Der forgår en del cachening, så kalender/profil menuen opdateres kun når du besøger en anden bruger, skal lige fintune lidt så den udføre en opdatering når man opretter et nyt indlæg.

Men tak for jeres fine input, vil arbejde lidt på at få lagt nogen billeder på og finde en god målgruppe.
Avatar billede plazm Nybegynder
31. december 2005 - 01:05 #9
Du kan jo begrænse mulighederne for folk som ikke registrerer sig med email