Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2005 - 15:49 Der er 13 kommentarer

Internet Explorer siger : Programmet kan ikke findes.

Jeg har haft problemmer med Internet Explorer v.6.0.2900.2180.xpsp_sp2, som den hedder. Jeg afinstallerede den og geninstallerede igen, samme fejl. Så kørte jeg en rep. via et program jeg fandt, som hedder IEFix. Det fik ie6 til at virke, på nær et punkt. Når jeg skal på nettet via en genvej i fortrukne får jeg beskeden  "Programmet kan ikke findes". Jeg kan søge på Google og finde samme genvej og komme ind på den måde uden problemmer. Jeg bruger Firefox til daglig så det hæmmer ikke mit internet forbrug, det er bare træls at have et program på ens pc der ikke virker optimalt.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 15:52 #1
Måske en træls løsning, men du kan altid tilføje alle dine genveje igen og slette de gamle.
Jeg har ikke andre forslag når du både har prøvet at geninstallere og køre iefix.
Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2005 - 15:55 #2
Det har jeg prøvet. Intet held
28. december 2005 - 16:03 #3
Idé:

IE - Funktioner - Internet indstil... - Advanceret - Gendan Standarder...
Avatar billede gratis Nybegynder
28. december 2005 - 16:05 #4
du ka evt. prøve dette: |Kontrolpanel|Internetindstillinger|Programmer|--> "Internet Explorere skal kontrollere, om den er standardwebbrowser" sæt flueben, start Internet Explorer se om det har hjulpet.
Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2005 - 19:32 #5
Til dr1 og gratis : desværre. ingen held
28. december 2005 - 21:16 #6
Hmmm...

Opret en GENVEJ til et 'tilfældigt' WEB sted ved træk [E] iconet i IE's adressefelt ud på en tilfældig mappe.
Luk IE.
Find oprettede genvej i mappen.
Kan DEN åbnes korrekt med dobbeltklik på den?

Ellers ShiftHøjreMusseTast - Åbnes med ... - find IE i listen...
Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2005 - 22:03 #7
Genvejen kunne ikke åbnes umiddelbart.Den bad om enten at webtjenesten eller jeg selv skulle finde et program at åbne genvejen med .Jeg valgt selv at finde et program til at åbne med, IE selvfølglig,og så virkede det.Selvom jeg havde "døbt"genvejen en gang, skal jeg gøre det hvergang jeg vil åbne genvejen. Hvis jeg vil åbne bogmærket i fortrukne kommer det med det samme "Programmet kan ikke findes".Har prøvet med flere genveje,nogle opføre  sig som ovenstående, andre kan slet ikke åbne.
28. december 2005 - 22:51 #8
"ShiftHøjreMusseTast - Åbnes med ... - find IE i listen...

DER bør også være en afkrydsningsbox ala [Brug altid dette program ...] - den skal self. makeres...
Avatar billede rojani Nybegynder
29. december 2005 - 00:01 #9
Der er en afkrydsningsbox, som bliver afkrydses " brug altid dette program ...", desværre uden virkning.
29. december 2005 - 12:12 #10
Lige en hurtig:
GenInstall IE som her beskrevet -> http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55
Avatar billede rojani Nybegynder
29. december 2005 - 17:17 #11
Prøvede alt fra den side du vist mig . Desværre ingen held
29. december 2005 - 19:52 #12
Hmmm... ikke mere lige nu...
Avatar billede rojani Nybegynder
17. februar 2006 - 17:23 #13
Den virker nu,Ved ikke hvad der er sket.