Avatar billede ibib Nybegynder
28. december 2005 - 14:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærmen flimrer når pcèren startes op

Har et nyt ATI 256 mb, har indstalleret drivere osv. Men skærmen flimmere når XP startes op. Herefeter skal jeg slukke for maskinen en 4-5 gange så virker den. hvad er der galt

Det gamle ati 128 mb gjorde det samme derfor købte jeg et nyt skærmkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 15:02 #1
Jeg har på fornemmelsen, at det er din strømforsyning, som er alt for længe om at komme helt op på dupperne.

Hvis du kan "låne" en strømforsyning fra en anden maskine, kunne du jo prøve med denne. Den skal ikke nødvendigvis tages ud, blot strømledningerne kan nå over til din maskine.
Avatar billede ibib Nybegynder
28. december 2005 - 15:21 #2
okay det var da en ide jeg ikke havde tænkt på vil afprøve den senere i aften
Avatar billede screem_brille Novice
28. december 2005 - 16:35 #3
det er en fejl i din skærm er jeg 99.8% sikker på.

Dragonknight i en psu er der et ben der hedder powergood, sålænge det ikek har skiftet status (kan ikek huske om det skal være aktivt højt eller lavt) så kan den ikke tændes, så tror ikke det er en PSU fejl i computeren)
Avatar billede ibib Nybegynder
28. december 2005 - 17:59 #4
lidt forunderligt er det at et gammel matrox 32 mb sagtens kan køre men prøver først det der med strømforsyningen
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 19:17 #5
Netop. Hvis PSU giver Power Good signal til bundkortet inden Power vitterlig er Good, så opstår der forunderlige ting i forbindelse med opstart. En genstart eller 2 vil som oftest klare situationen.

Det er min fornemmelse, med den beskrivelse af problemet, at det netop er dette der sker.
Avatar billede ibib Nybegynder
05. januar 2006 - 13:25 #6
dragonknight jeg tildeler dig point, men ved bare ikke hvordan
det var strømforsyningen der var noget i vejen med