Avatar billede zijco Nybegynder
28. december 2005 - 14:14 Der er 5 kommentarer

Spørgsmål ang. grafikkort

hej folkens, jeg sidder lige her og prøver at komme til at game lidt på computeren....

Når jeg starter mit spil går der omkring 5-10min og så begynder min skærm at flimre lidt, der kommer nogle gule tern på skærmen...

Jeg har fået en meddelse fra windows om at det nok var mit grafikkort der gjorde at fejlen opstod...

Nu har jeg lige åbnet indstillingerne for kortet for at se hvor mange grader det lå på... den viser: 71c når jeg bare er i windows, jeg ved så ikke lige hvad den viser når jeg er inde i selve spillet....

Nogle der ved hvad der kan være galt? selve blæseren på kortet kører og ser ud til at virke fint..

MVH ZijCo
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 14:40 #1
Rens blæseren og køleren til grafikkortet.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 14:40 #2
Prøv at pille kabinettet af din pc og se om det hjælper. Hvis det hjælper er det fordi din pc ikke får luft nok.
Hjælper det ikke, er det dit gf kort der er noget i vejen med.
Avatar billede zijco Nybegynder
28. december 2005 - 14:54 #3
har gjort begge dele - det ser sq ud til at det er kortet den er galt med :(
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 15:04 #4
Det lyder desværre sådan :o/
Tjek lige dif gf kort på en anden maskine - så er vi helt sikre.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 19:22 #5
Det er ikke nødvendigvis kortet der er i stykker. Det kan sagtens være blæserstyringen på kortet den er galt med. Mit nuværende ATI åbnede først ordentlig op for blæseren når det rundede 90 grader. Til ATI kan Ray Adams Tray Tools klare styringen ordentligt. Hvis spørgeren har et Nvidia bestykket kort er det garanteret muligt at finde noget programmel via Google. Som nem og fungerende løsning har Zalman adskillige kølere til grafikkort der fungerer fremragende. http://www.zalman.co.kr