Avatar billede fcand Nybegynder
28. december 2005 - 13:54 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Your Computer is infected!

Hej eksperter!
I min taskbar er der nu kommet et ikon som minder om windows update ikonet, men det skifter mellem det og så et andet ikon som er rødt med et kryds i midten - ud fra ikonet kommer en "advarelses bobbel" hvori der står: YOUR COMPUTER IS INFECTED og en masse andet bøvl om at den vil hente det mest anerkendte spyware removal tool osv.. og når jeg klikker kommer jeg ind på en hjemmeside hvor jeg kan hente et program som hedder SPYAXE men mine andre spyware programmer siger at SPYAXE er spyware... what to do?????

//fcand
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 13:57 #1
Hold dig væk fra ikonet indtil der kommer en hijack-ekspert herind. Du skal sikkert igang med en gang Hijack.
Avatar billede fcand Nybegynder
28. december 2005 - 14:01 #2
ahh ikke igen... - indtil da, er der så nogle som kan henvise til et program der kan forhindre at dette sker i fremtiden?? jeg har følgende sikkerheds programmer indstalleret nu: AVG antivirus - Ewido security suite - Spyware doctor...
Avatar billede perj Nybegynder
28. december 2005 - 14:04 #3
Avatar billede fcand Nybegynder
28. december 2005 - 14:05 #4
Jeg kommer først herind noget senere, men hvis nogen har lyst til at hjælpe kan i kigge på denne HIJACKTHIS log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:04:07, on 28-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Slawdog\Smart Shutdown LX\Smart Shutdown.exe
C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunes.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
J:\DOWNLOADS\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Smart Shutdown] C:\Programmer\Slawdog\Smart Shutdown LX\Smart Shutdown.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: TabUserW.exe.lnk = C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Retrospect Express HD Launcher (RetroExpLauncher) - Dantz Development Corporation - C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: TabletService - Wacom Technology, Corp. - C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe
Avatar billede fcand Nybegynder
28. december 2005 - 17:29 #5
please help....
Avatar billede arlet Juniormester
28. december 2005 - 19:21 #6
Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent denne scanner:
Ewido kan du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

Hent Ad-aware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware
Installer programmet, start det og opdater online.(men lad være med at scanne endnu)
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Det er ikke sikkert det eksisterer).

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede fcand Nybegynder
28. december 2005 - 22:47 #7
HJT LOG:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:33:59, on 28-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\Slawdog\Smart Shutdown LX\Smart Shutdown.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
J:\DOWNLOADS\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\Maxtor\OneTouch\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Smart Shutdown] C:\Programmer\Slawdog\Smart Shutdown LX\Smart Shutdown.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: TabUserW.exe.lnk = C:\WINDOWS\system32\WTablet\TabUserW.exe
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Filter: text/html - (no CLSID) - (no file)
O18 - Filter: text/plain - (no CLSID) - (no file)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Retrospect Express HD Launcher (RetroExpLauncher) - Dantz Development Corporation - C:\PROGRA~1\Dantz\RETROS~1\retrorun.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: TabletService - Wacom Technology, Corp. - C:\WINDOWS\system32\Tablet.exe

Så forsvandt det :) - tak for det...
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2005 - 09:57 #8
Det regnede jeg egentligt også med*S*

Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
29. december 2005 - 10:00 #9
O18 - Filter: text/html - (no CLSID) - (no file)
O18 - Filter: text/plain - (no CLSID) - (no file)
Fix lige de to.
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2005 - 10:05 #10
aggghhh.. Jeg har lige bedt en i et andet spørgsmål om at fixe dem, så overser jeg dem her..

Tak til Fromsej for de ekstra 2 øjne*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
29. december 2005 - 18:30 #11
Anytime.*S* (Kender det godt)
Avatar billede fcand Nybegynder
01. januar 2006 - 17:03 #12
Hej - sorry jeg ikke har svaret før nu - men min computer er gået lidt ned efter alt det her - Malware'en forsvandt, men efter et par genstartninger gider den nu ikke starte windows op - den siger der er en fejl i EXPLORER.EXE

Men måske jeg skal oprette et nyt spm til det...
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2006 - 17:04 #13
klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler
01. januar 2006 - 17:08 #14
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2006 - 17:09 #15
fcand -> Du giver os ikke mange chancer for at hjælpe dig..
Avatar billede fcand Nybegynder
01. januar 2006 - 17:17 #16
Undskyld, men jeg troede måske det var mere passende at poste mit nye problem derda det jo er under den rigtige kategori, men hvis i kan hjælpe mig her lukker jeg bare det andet spørgsmål..
Avatar billede fcand Nybegynder
01. januar 2006 - 17:20 #17
Arlet >> SFC /scannow skete der ikke så meget ved at skrive i "kør" - måske det er fordi jeg kører i fejlsikret tilstand? Men det er den eneste måde jeg kan logge ind i windows...
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2006 - 17:26 #18
Ja, det er derfor*S*

Så prøv en repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede fcand Nybegynder
01. januar 2006 - 22:05 #19
Hmm det endte med en formatering, jeg kunne ikke lave en repair da den frøs ved 34 min. tilbage af installationen...

Så nu kan jeg vist godt lukke her - så prøver jeg at installere de programmer fra din pakke og håber på jeg ikke får mere snavs  :)

tak for hjælpen... :)
Avatar billede perhorn Nybegynder
20. januar 2006 - 15:43 #20
Hej,

Jeg oplever sammen problem som fcand, men er lidt nervøs ved at gennemgå processen fra arlet (fra den 28/12), da fcand senere blev nød til at reformattere.
Kan jeg få noget hjælp (ved ikke hvordan jeg finder min HIJACKTHIS log).

Mvh
Avatar billede fromsej Praktikant
21. januar 2006 - 07:27 #21
Perhorn >> Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/755
Opret så dit eget spørgsmål.
Avatar billede pandaball Nybegynder
24. januar 2006 - 21:36 #22
Hej alle sammen
Vil I hjælpe med at kigge på min Hijacklog

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:34:31, on 24-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\LVComsX.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Documents and Settings\Pandaball\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe

Den der popup ved proceslinien er der stadig selvom jeg har fulgt de instruktioner i har givet til den anden med samme problem
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2006 - 18:25 #23
Opret dit eget spørgsmål, risikoen for fejl er meget større, når der ligger logs fra forskellige i samme tråd. ;-)