Avatar billede residens Nybegynder
27. december 2005 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mini PC - m.tv-tuner til indbygning i båd

Kære Eksperts

Jeg leder efter en lille PC, formentlig alá MacMini til at installere i en sejlbåd.

Den skal kunne følgende:

-Modtage tv (evt. blot med en ekstern tv-tuner)
-Have tilslutning til en alm. "arbejds"-skærm & en ekstra skærm til at se dvd og fjernsyn på.
-Køre på 12V. (det kunne være fedt; men ikke et absolut krav)

Er der nogen der kender et godt bud på en sådan maskine?

Sætter stor pris på hjælpen.. på forhånd tak.

Kh/R
Avatar billede residens Nybegynder
29. december 2005 - 13:32 #1
hvad så med en alm. mini pc; er der ikke nogen der gider at pege på et godt bud.

Så køber jeg bare en usb-tuner ved siden af.
på forhånd tak.
Avatar billede kasvad Nybegynder
30. december 2005 - 09:28 #2
Det lyder som et sjovt selvbyggerprojekt ;-)

En lille PC, må ikke larme (det er jo en sejlbåd), video, køre 12 volt, se godt ud!

Jeg ville besøge www.mini-itx.com og se på deres udvalg af mini-ITX bundkort. De har et par kabinetter der ser rigtig godt (Mac-miniagtige) og der er konvertere så de kan køre på 12 volt.

Hvis ikke du vil bygge selv må du give et praj.

/Kasvad
Avatar billede residens Nybegynder
30. december 2005 - 13:44 #3
Det skal helst være færdigbygget, jeg er desværre ikke frisk på at bygge selv..
mvh
Avatar billede kasvad Nybegynder
18. januar 2006 - 11:39 #4
Der er sikkert nogen der sælger noget samlet, men hvis ikke det er til at finde kan jeg evt. hjælpe dig med at bygge.

Det er ikke rocket science, men kræver selvfølgelig at man har mod på det.

Hvis du er interesseret kan du smide mig en mail på: kasvad@yahoo.com

/Kasvad
Avatar billede kasvad Nybegynder
19. januar 2006 - 12:15 #5
Har lige set at der er kommet et specielt bil/båd-kabinet til mini-ITX PC'er. Du kan se det her:

http://www.mini-box.com/s.nl/sc.8/category.87/it.A/id.373/.f

Der er tilbud på kabinet, bundkort og PSU her:
http://www.mini-itx.com/store/?c=3#p1153

Der skal tilføjes RAM, harddisk, DVD-drev og så en LCD-skærm. Så er du kørende/sejlende...

Mange muligheder for at lave en rigtig smart lille sag.

/K
Avatar billede residens Nybegynder
20. januar 2006 - 17:56 #6
takker