Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
27. december 2005 - 13:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af støjfri harddisk

Hej,

Har lige købt en Dell Dimension 9150, som er temmelig støjsvag...bortset fra harddisken, som hakker afsted og lyder som en fiskekutter. Derfor vil jeg gerne have en ny SATA harddisk på min. 200 gb og den skal være så støjsvag som overhovedet mulig. Hvad kan I anbefale der?

mvh

Martin
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. december 2005 - 13:53 #1
Diske er støjsvage, men det er måde den er monteret der skaber støjen. Man kan få  en harddisk skuffe, hvor selve disken er ophængt i gummi, og det fjerner den "lyd" der overføres til kabinettet.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140902
Avatar billede huset Praktikant
27. december 2005 - 14:18 #2
Enig i valget
Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
27. december 2005 - 18:18 #3
Nu er det desværre ikke en mulighed i den Dell jeg har - er lidt anderledes opbygget. Så jeg vil stadig gerne have anbefalet en harddisk som er så støjsvag som mulig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. december 2005 - 19:30 #4
Når en disk larmer, så er det støjen fra disken, som i sig selv er ganske ubetydelig, som bliver "forstærket" af kabinettet.
Du kan have den samme disk i 2 forskellige kabinettet, og den ene er ganske lydløs, hvirimod den anden lyder som en mejetærsker der arbejder på højtryk.
Avatar billede mex5 Nybegynder
28. december 2005 - 13:08 #5
Jeg har prøvet lidt af hvert inden for SATA, og går meget op i det med støj. Og jeg har fundet frem til at Samsung Spinpoint er nogenlunde stille - de er iøvrigt også hurtige, kølige og billige. Du kan f.eks. bestille her:

http://www.hk-automation.dk/catalog/index.php?cPath=1_40_42&osCsid=632c03329d515b6310c7a240659850e2
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 08:42 #6
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
13. januar 2006 - 13:24 #7
Gerne, men hvordan giver jeg helt præcist point her? Synes ikke lige jeg kan se nogen tildel knap?

Har iøvrigt købt en Samsung - fin fin harddisk so far!
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 13:25 #8
Bed dem du ønsker give point og at smide et svar

Derefter gør du sådan

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
13. januar 2006 - 14:01 #9
Okay, men jeg købte jo en Samsung og er fint tilfreds. Så det er vel mex5 der skal have pointene, så smid et svar?
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 14:02 #10
Ganske fair
Avatar billede mex5 Nybegynder
14. januar 2006 - 22:28 #11
Ok, kommer her, tillykke med HD'en