Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
27. december 2005 - 02:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke ram?

Hej alle..
Jeg vil gerne opgradere min computer, så den har 1024 mb-ram.. problemet er bare, at jeg ikke ved hvilke ram jeg skal købe. Jeg har set lidt på følgende: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155389
Desuden har jeg købt ram før, men de kunne ikke køre med de ram jeg kørte med dengang, og det resulterede i at mit system nedbrød hver gang jeg spillede spil fx eller arbejde i andre krævende applikationer.. Det skal helst være i Zitech, da jeg skal bruge rammene i dag (tirsdag) og jeg skal i Zitch i morgen:)
På forhånd mange tak!
Avatar billede halifax Nybegynder
27. december 2005 - 03:29 #1
Nu skriver du slet ingen ting om, hvilket bundkort rem'ene skal passe til.

Vær opmærksom på, at de ram du henviser til er 240 pins DDR2, 533 MHz ram. De skal sidde i ram slots, der er beregnet til DDR2, også kaldet pc2 ram.

De passer ikke sammen med alm. DDR ram, fx. DDR400, pc3200 ram.

Men kan du bruge DDR2 er det ganske udmærket.
Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
27. december 2005 - 11:30 #2
Tak for svaret.. Hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har? Jeg har EVEREST, men er det så det som er kaldet "cpu" eller "chipsæt"?
Ville sætte STOR pris på er hurtigt svar..
Avatar billede halifax Nybegynder
27. december 2005 - 11:48 #3
Kik under Motherboard - udvid plus-tegn ved motherboard.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. december 2005 - 11:51 #4
Udvid plus-tegn ud for PC, klik på opsummering.
Her kan du under System hukommelse se, hvilke ram du har nu.
Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
27. december 2005 - 11:58 #5
jeg har selv fundet ud af noget nu, tak for hjælpen
Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
27. december 2005 - 11:58 #6
jeg har selv fundet ud af noget nu, tak for hjælpen