Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 18:00 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

install win xp lige meget hvad?

Kan man ik få windows xp til at installerer sig lige meget hvad, fejl den kommer op med?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 18:02 #1
Du kan jo prøve
Avatar billede zkyhn Nybegynder
26. december 2005 - 18:04 #2
Nej... Hvis det er nogle filer den ikke kan kopirer fra cd´en kan du være heldig at komme igennem installationen, men normalt lukker den installationen ned ved fejl.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 18:05 #3
den broker sig over noget hardware fejl.. mener bare, at den ik skal blande sig.. windows me og 2000 kan installeres uden problemer.. men xp kan ik :s
Avatar billede zkyhn Nybegynder
26. december 2005 - 18:11 #4
Nej den er sku ikke let at danse med. Har du for lidt ram??
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 18:14 #5
2x 256 mb (in-dual) og 1 x 512 mb
Avatar billede zkyhn Nybegynder
26. december 2005 - 18:16 #6
Så er det jo nok ikke det der er problemet. Skriver den slet ikke noget om hvad for noget hardware der skaber problemet
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 18:21 #7
nej.. der er kommet nyt motherboard i.. og så ville systemet ik boot.. så da jeg ville installer, kom den med fejl.. den ville hellere ik installer windows med det gammel kort :S
Avatar billede zkyhn Nybegynder
26. december 2005 - 18:32 #8
Prøv at formatere din harddisk så skal den nok komme igang
Avatar billede fromsej Praktikant
26. december 2005 - 18:46 #9
Kør en Repair, det burde gøre tricket:
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 19:08 #10
"den broker sig over noget hardware fejl.. mener bare, at den ik skal blande sig"
Hvis windows ikke blandede sig, fik du en installation, som ikke fungerede, og hvad
ville du få ud af det, bortset fra ærgelser? Hvis du har en hardware fejl, så er du
nødt til at løse den. Fortæl hellere nogen om, hvad windows brokker sig over.
Du kan prøve. at tage den ene ramblok ud, på skift. Windows er meget sart med ram.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:10 #11
den har jeg prøvet.. det hjalp overhoved ik.. fik jeg nemlig også afvide, sidst jeg havde det problem.. men det er hellere ik alle filer den kan kopier, så måske det er min cd der er for gammel?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 19:21 #12
Det projekt du var igang med på http://exp.dk/spm/674681 har det noget med denne tråd at gøre ??
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 19:23 #13
Nå det havde ellers været fint hvis den kunne køre kun med de 512MB.
Angående din XP CD, Nej den kan ikke være for gammel, men hvis du er i tvivl om,
hvorvidt den også er i orden, så lån en anden. Den skal bare være af samme slags
altså henholdsvis Home/prog. Du har jo din egen nøgle, og så er det i orden.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:24 #14
nej.. skulle bare ha overført noget der var på den harddisk over på en anden..
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:26 #15
*host host* ja, den er ik original.. kan det være derfor? jeg har bestilt en original fuld version fra shg.dk vil den være bedre da?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 19:30 #16
At den ikke er original, betyder - tekninsk set - ikke noget, bare den er brændt
ordenligt, er den lige så god.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:32 #17
tja.. jeg har 5 cd'er.. men ingen af den vil installerer sig ordenligt..
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 19:32 #18
Der er dog een fordel ved en helt ny version, den er med SP2.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 19:33 #19
Og det klarede du ved hjælp af den artikel som "bufferzone" henviser til ??
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:34 #20
ja.. var bla. derfor jeg bestilte den, fordi jeg gerne vil nyinstaller med sp2 på.. plus, så kan jeg også få adgang til windows update.. kan jeg jo ik med den jeg har nu..
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 19:36 #21
Er det fra samme brænder, kan de teoretisk alle være brændt med fejl. Ellers er
det ikke sandsynlig med mindre, de er brændt fra en CD med ridse, eller en dårlig kopi.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:39 #22
de stammer fra forskellige venner.. burde jeg tag min pc med ned til en pc butik, og få dem til at kig på den eller? har bare hørt de tag 600 kr i timen eller sådan noget.. bare ik rart vis de skal bruge 7 timer?
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 19:43 #23
helgec, ja.. jeg nåede nemlig aldrig at læse dit indlæg før jeg var færdig, derfor kan jeg ik give dig credit, selvom dit indlæg er meget mere simplet..
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 19:51 #24
Nej en professionel teknikker er for dyr. jeg kender ikke noget til zkyhn, men helgec
og fronsej, som er på tråden, har jeg set så ofte. De ved virkelig meget. benyt dig
af det. Men så må du give nogle flere detaljer.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 20:03 #25
hvor meget mere kan jeg sige? windows vil ik installer sig?
Avatar billede fromsej Praktikant
26. december 2005 - 20:04 #26
Jeg ville vente til den originale CD dukker op, og så prøve om en Repair med den vil virke, det burde den gøre.
Avatar billede EIHP Juniormester
26. december 2005 - 20:10 #27
ok :) vil jeg gøre så.. så sætter jeg dette emne i standby?
Avatar billede EIHP Juniormester
27. december 2005 - 18:36 #28
Nu fik jeg den originale cd.. og det virket.. om det kan skyldes formatteret hdd, eller om placeret ram, skal jeg ik kunne sige noget om..

så gotfred og zkyhn, ligger i ikke et svar
Avatar billede fromsej Praktikant
27. december 2005 - 19:02 #29
Af nysgerrighed, prøvede du en Repair først med den nye originale CD?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2005 - 19:10 #30
Det må sgu være vintervejret der gør folk så nysgerrige, for jeg kunne da også godt, bare af nysgerrighed, tænke mig at du lige pastede det afsnit der afhjalp dit problem i den artikel der henvises til på http://exp.dk/spm/674681
Avatar billede EIHP Juniormester
12. januar 2006 - 07:33 #31
fromsej: nej, for på det tidspunkt havde jeg allerede fået fjernet windows..
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2006 - 08:29 #32
OK.*S*
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2006 - 09:42 #33
Undskyld det sene svar, den var snuttet ud, til fromsei åbnede igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 02:28 #34
zkyhn - Læg lige et svar, så eihp kan få lukket.
Avatar billede EIHP Juniormester
20. januar 2006 - 21:50 #35
skal vi sige, han for 4 dage til.. ellers lukker jeg bare..
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2006 - 21:55 #36
Der er jo allerede gået 4 dage, så læg selv et svar og tag de point. M.v.h.