Avatar billede springfield Nybegynder
26. december 2005 - 14:08 Der er 12 kommentarer

Arbejder ekstremt langsomt efter clearing af bios.

Hej..

Jeg har på min fætters computer lavet en fejl i BIOS.. Jeg ville ha at computeren skulle tænde ved at trykke M-M-M på tastaturet.. Men det virkede ikk, og den ville heller ikk tænde via den normale startknap. Så jeg pillede batteriet ud af bundkortet i 10 sek og satte det i igen.. Så kunne den tænde og den startede fint osv. Men den er blevet utrolig langsom nu! Og når jeg tænder computeren kommer der sådan et ABit logo frem, hvilket der ikk gjorde før.. Hvad kan der være sket? Jeg har ikk været med til at samle computeren, så kan det være noget de ændrede i BIOSen som jeg har slettet ved at pille batteriet ud?

Eller hvad kan det være?

På forhhånd tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 16:28 #1
Ved at pille batteriet ud har i nulstillet BIOS til default indstillingerne.
Indstil BIOS til de rigtige indstillinger.

Kan bl.a. nævne at i skal tjekke om diskene kører højeste UDMA m.m.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 16:30 #2
http://exp.dk/list.phtml?spm_creator=springfield&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Kig venligst dine spørgsmål igennem og luk dem der er for gamle (bed om svar eller lav svar selv of accepter dette)
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 17:10 #3
Det Abit logo der kommer frem og noget man kan slå til og fra i bios...

det betyder ikke noget...

Men gå ind under din CPU i bios og se hvilken multiplier og FSP den står på...

Kan være at bios har sat den lavere efter BIOS er blevet clearet...
Avatar billede springfield Nybegynder
26. december 2005 - 20:07 #4
Svar til jer alle: Jeg ved jo ikk hvilke ting jeg skal ændre ved? Kan i forklare mig det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2005 - 20:41 #5
Ikke uden at vide præcist HVAD hardware der er i din pc.
Bundkort, grafikkort, lydkort, mængden af ram og typen på denne - disse er et minimum for at kunne hjælpe.
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 21:19 #6
dit siger du har et abit bundkort...

gå ind i bios og øverst burde være noget der hedder Uguru, gå ind her og se hvad der står og skriv bagefter her!
Avatar billede springfield Nybegynder
27. december 2005 - 12:17 #7
Det kan jeg ikk.. Fordi det er på min fætters computer.. Og skal først over til ham d. 2 januar..
Avatar billede springfield Nybegynder
27. december 2005 - 20:42 #8
Det er en Intel Pentium 2.6, 1240 ram og 160 GB..
Avatar billede jespermks Nybegynder
28. december 2005 - 12:42 #9
og hvilket bundkort er det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 12:54 #10
Kommentar: john_stigers

PRÆCIST hvilken hardware....
Avatar billede springfield Nybegynder
02. januar 2006 - 07:35 #11
Han har 3,2 Pentium 4 External clock: 204 MHz, Multiplier factor: X 16, PCI clock: 33.33. Og så har han 1024 Kingston DDR ram. Hvad er der jeg skal ændre i Bios for at den kører optimalt.
Avatar billede springfield Nybegynder
02. januar 2006 - 07:39 #12
Grafikkort: Ati radeon x700 pro. Bundkort: Abit AG8 socket 775. Lydkort er onboard..