Avatar billede vind Nybegynder
26. december 2005 - 10:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fælles mappe på trådløst netværk

Jeg har min stationære og bærbare koblet på samme trådløse netværk. For overskuelighedens skyld har jeg overvejet at have en samlet dokument-mappe på min stationære comp, så jeg ikke hele tiden skal overføre filer. Er det muligt at gøre sådan, at min bærbare også kan gemme og åbne denne mappe - via det trådløse net?
I så fald: hvordan gør jeg?

Pft.
Andreas Vind.
Avatar billede jepe Nybegynder
26. december 2005 - 10:36 #1
Sagtens - du opretter en mappe på den stationære computer - du kan jo kalde den 'delt mappe' :o)
Højreklik på mappen og vælg 'deling og sikkerhed' og sæt hak i 'del denne mappe på netværket' og 'tillad netværksbrugere at ændre mine filer'

Du skal dog være opmærksom på at hvis sikkerheden på dit trådløse net ikke er i orden, vil andre der kan få adgange og evt. 'misbruge' dette også kunne lægge filer ind på din harddisk... (snavs, virus osv...)

Efter at have oprettet mappen, kan du på den bærbare oprette nem adgang til den:

Åbn 'denne computer' klik på menuen 'funktioner' > opret forbindelse til netværksdrev'
Vælg et drev-bogstav, og klik 'gennemse' - her finder du frem til den delte mappe på den stationære PC og vælger 'OK'.

Nu har den bærbare adgang til denne mappe som et drev i 'denne computer' - og den stationære har naturligvis adgang direkte i mappen :)

/jepe
Avatar billede vind Nybegynder
26. december 2005 - 10:40 #2
Det lyder jo nemt - tak for hjælpen!
Smid et svar.

Andreas.
Avatar billede jepe Nybegynder
26. december 2005 - 10:55 #3
Svar - håber du kan få det til at virke første gang :-)

/jepe