Avatar billede tvc Seniormester
25. december 2005 - 20:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Geninstallation af XP

Hej Eksperter

Da min tidligere installation af XP ikke længere fungerede optimalt (Symantec havde ødelagt min Win XP installation ved en opdatering som de dog ikke mener de kan gøre ved) har jeg forsøgt at geninstallere Win XP.

Jeg har nu store problemer med geninstalationen, da den siger der mangler filer. Under installationen stoppede installationsprogrammet op til flere gange grundet at der var filer den ikke kunne finde. Jeg valgte derfor at springe disse over, da der ikke var andre muligheder at vælge mellem.

Den installations CD jeg har fulgte med min Dell PC. Jeg kan nu se, at der på CD'en står at den kun må bruges til at gen-installere betjeningssystemet på PC'en. Vil det sige at jeg ikke kan få en total installation af Win XP?

Er der nogle der ved hvordan jeg kan starte helt forfra og få geninstalleret Win XP, med denne CD?

Min PC kommer med en fejlmeddelelse "Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren. Tekniske oplysninger: *** STOP: 0x0000007B (0xf7c7b524,0xc0000034, 0x00000000,0x00000000)

Med venlig hilsen

TVC
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. december 2005 - 20:43 #1
jeg ville tage alt unødvendigt ud, netkort feks.. lydkort tv-tuner kort osv.
Slette harddisken, med feks. killdisk, el. en fdisk.
derefter installere xp, og også tiløje kortene, når, installetionen er på plads. 1 efter 1.

Hvis du kan boote på den cd, så kan du bruge denne metode, ellers ikke..??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. december 2005 - 21:06 #2
du kan evt. checke logbogen, og slå fejlen nummeret op her.>>http://www.microsoft.com/technet/support/ee/search.aspx?DisplayName=Windows%20XP%20Professional&ProdName=Windows%20Operating%20System&MajorMinor=5.1&LCID=1033
gå i start/programmer/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdse/admin/logbog.

hvis der viser sig samme fejl flere gange, kan det give et "clue" på hvad som er galt..?
Avatar billede tvc Seniormester
25. december 2005 - 21:11 #3
Mit problem er lige nu at jeg ikke kan få kontakt med computeren. Den åbner heletiden med blå skærm og den fejlmeddelelse som jeg har angivet ovenfor.

Hvis jeg bare som i gamle dage kunne hente en doslight ned og boote med den. Så ville jeg kunne formatere c: og reinstallere Win XP. Findes denne løsning et sted i dag?
Avatar billede web-support Nybegynder
25. december 2005 - 21:22 #4
hvis du mangler noget at boote op med kan du hente en bootdisk på www.bootdisk.com fylder ca en 3-4 disketter (hvis du kan bruge dem)

fejlen kan du tjekke på http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm
Avatar billede web-support Nybegynder
25. december 2005 - 21:27 #5
men du kan også starte din windows xp installation og vælge rep med konsol, og der skal du vælge chkdsk /f /r
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2005 - 21:30 #6
Kan du starte i fejlsikret tilstand? F8 under opstart - vælg sidste konfiguration hvor windows vrikede.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 21:44 #7
"Hvis jeg bare som i gamle dage kunne hente en doslight ned og boote med den"
http://www.helgec.dk/bootcd.html
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. december 2005 - 21:50 #8
lidt respons, ville være fint..

er det for indviklet så ring el. kontakt delle.o)->> http://support.euro.dell.com/support/index.aspx?c=dk&l=da&s=gen&~ck=bt
Avatar billede tvc Seniormester
25. december 2005 - 22:20 #9
Jeg tror jeg må kontakte Dell for det ser ikke ud til at programmt ligger på CD'en, men at det har ligget på en del af HD som jeg har fjernet da jeg ikke var klar over at Dell tilsyneladende lægger Windows på PC'en og ikke på CD'en.

Jeg vender lige tilbage når jeg på tirsdag har ringet til Dell.

Tak for hjælpen indtil nu, jeg kan bedre vurdere effekten af alle jeres hjælp når jeg har fået det til at virke og så vender jeg tilbage. Mange tak for jeres hjælp og god aften.

Hilsen

TVC
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 22:37 #10
Ligger der ikke en mappe på cd-en der hedder i386 ??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. december 2005 - 23:38 #11
Kender du ikke en hvor du kan låne en original Windows Xp cd, også boote op fra den. Det er ikke  ulovligt idet du har  nøglen til xp siddende på din Dell pc.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. december 2005 - 23:42 #12
Hvis du låner en cd, vil jeg godt sende dig en installations guide fra Dell,hvis du lægger din mailadresse her, ved ikke om man kan sende den mere privat i det her forum?
Avatar billede tvc Seniormester
30. december 2005 - 13:01 #13
Dell er lige ved at undersøge hvorfor jeg får de fejlmeddelelser jeg gør. Jeg vender tilbage når der er en løsning.

Tak for hjælpen til nu

TVC
Avatar billede tvc Seniormester
15. januar 2006 - 16:18 #14
Dell arbejder stadig på sagen. Tilsyneladende et problem som ikke lige er set før, da den kommer med en fejlmeddelelse om at trykke på F1. Dette gør den uden at give årsagen til hvorfor der skal trykkes på F1.

Jeg vender tilbage når det er løst.

TVC
Avatar billede tvc Seniormester
30. januar 2006 - 14:35 #15
Dell fandt ud af at der var en fejl i min bios, som de nu har rettet.

I skal alle have tak for hjælpen selvom det dog ikke førte til en løsning af problemer.

TVC