Avatar billede galle Nybegynder
25. december 2005 - 19:01 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Søger a-drev ved opstart

Hver gang jeg starter pc'en, åbner den en "pop-up" hvor den søger efter en diskette i a-drevet. Først efter at have trykket annuler flere gange forsvinder "pop-up" billedet. Jeg har prøvet at ændre indstillingerne i Bios og fjerne ledningen til a-drevet - desværre uden nogen ændring.

Det er en Pentium 3, 450 mhz. med XP - fungere ellers upåklageligt.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2005 - 19:07 #1
Prøv lige at kigge godt efter i BIOS igen. Det er muligt at du får en udvidet bios ved at trykke F11.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2005 - 19:09 #2
Se også forslagene herfra:
http://i-know.dk/spm/1750
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2005 - 19:41 #3
og du har vel tjekket at floppy ikke står som first boot device
25. december 2005 - 20:06 #4
Øhhhh - er det under BIOS opstart eller under XP's opstart ?

Hvis XP's opstart:
[Start][Kør][MSconfig] - Enter - Fanen [start]
Check om der står noget om A:\  (levn fra tidl. instalation?)
Afklik det - genstart...
Avatar billede galle Nybegynder
25. december 2005 - 22:50 #5
Har prøvet forslag fra Boxer og kørt scanning uden at finde virus.
Har checket Bios - floppy står som nr. 2.
Har XP's opstart - ingen A:/ registreret

Er der flere ideer??
25. december 2005 - 23:08 #6
Har du NAV (Norton Antivirus) på putter ?
25. december 2005 - 23:11 #7
Bare en tanke jeg har oplevet for _lang_ tid siden -
Kontrolpanel - System - Advanceret - Miljøvariabler -
Mht hensyn til system variablen TMP + TEMP bør A: ikke være med i listen...
Avatar billede galle Nybegynder
25. december 2005 - 23:18 #8
Jeg har faktisk en gammel installation af Norton som ikke bliver brugt (fra 2004)... Er stadig med i Tilføj og Fjern Programmer, men jeg kan bare ikke fjerne den!

Når jeg prøver kommer der en meddelse om at den aldrig er blevet installeret korrekt?

Hvordan får jeg den renset helt ud?
Avatar billede galle Nybegynder
25. december 2005 - 23:20 #9
Har checket Miljøvariabler - A: er ikke med :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2005 - 23:28 #10
I mit første indlæg, kan du læse i vedlagte link at netop Norton kan være skyld i problemet.
Her er et link til symantecs hp hvor du kan finde vejledning til fjernelse af norton:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/529c2f9adcf33a1088256e22005026f1/a4d3327506ae7c5f88256b81007b7487?OpenDocument&src=bar_sch_nam
25. december 2005 - 23:33 #12
(Æv - <boxer> var der også...)
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2005 - 23:56 #13
Der er palds til os begge :o)
Avatar billede galle Nybegynder
26. december 2005 - 00:34 #14
Nu har jeg prøvet begge anvisninger - dr1's kunne jeg desværre ikke åbne, og efter at have gennemført anvisningen fra anonym, får jeg stadig en lille pop-up med teksten [Windows - Ingen diskette. Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev] ??

Hvad dælen kan det være?
Avatar billede gratis Nybegynder
26. december 2005 - 02:28 #15
her er der lidt forskellige råd , http://www.kellys-korner-xp.com/xp_f.htm#xp_floppy
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 09:38 #16
Citat thesurfer:

Det her er den forkert kategori. Læs venligst hvad der står i de orange bokse, næste gang du vil oprette et spørgsmål.

Luk dette spørgsmål, og opret et nyt i f.eks. kategorien:

http://eksperten.dk/spm/Hardware/

F.eks. under PC..

Flyt af spørgsmål:
1) Læg et svar (f.eks. "Flytter spørgsmålet")
2) Marker dit svar i boksen til venstre
3) Kontroller om dit svar er markeret
4) Husk at kontrollere om dit svar er markeret
5) Hvis dit svar er markeret, klik på Accepter-knappen.
6) Kontroller om dit svar er accepteret
7) Husk at kontrollere om dit svar er accepteret
8) Hvis dit svar er accepteret, forsæt til punkt 9, ellers fortsæt fra punkt 2 igen
9) Hvis alt er iorden, opret samme spørgsmål i den rette kategori. Læg evt et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

/theSurfer
Kommentar: thesurfer
25/12-2005 13:45:50 Du kunne evt oprette
26. december 2005 - 11:57 #17
26. december 2005 - 11:59 #18
Evt. RegCleaner:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

Slet alt der har med Symantec, Norton, NAV , ... at gøre...
Avatar billede galle Nybegynder
26. december 2005 - 16:49 #19
Hej Dr1 og Boxer

Det er lykkes. Jeg reinstallerede Norton og "puf" så fandt den en virus (trojansk hest?), og nu er problemet væk :-)

Jeg vil gerne dele point ud til jer begge, da I hver især har været en stor hjælp.  Men kan ikke lige huske hvordan man gør og kan ikke lige finde en brugervejledning på sitet - hjælp?

- og til theSurfer, sorry - skal nok forsøge at ramme den rigtige kategori næste gang :-)
Avatar billede roenving Novice
26. december 2005 - 16:51 #20
Du venter på, at de har lagt et svar !-)

-- se også http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar !-)
Avatar billede galle Nybegynder
26. december 2005 - 16:54 #21
Hey Roenving - tak :-)

Jeg afventer...
26. december 2005 - 17:37 #22
Ping...

(Det var et [svar]...)

Nævnte RegCleaner er nu også meget go' til oprydning...
Avatar billede galle Nybegynder
26. december 2005 - 19:33 #23
Okay - så mangler vi bare Boxer :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
27. december 2005 - 21:44 #24
Så skal i ikke vente længere :o)
Avatar billede roenving Novice
27. december 2005 - 21:47 #25
Nu har jeg godt nok fået en spøjs karma, er der en, der kan forklare den ?-)

"http://www.eksperten.dk/spm/674659#rid5993975 Må opfattes som spam som når alle vi andre gør dette uden relevans for opretter"

-- og respons-id'et peger på galles tak for oplysningen @ 26/12-2005 16:54:45 ...
Avatar billede boxer Nybegynder
27. december 2005 - 22:49 #26
For mange snebajere.

Vedkommende har måske ikke læst:
http://exp.dk/spm/674659#rid5993964