Avatar billede lindhardt Nybegynder
25. december 2005 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

D-Link 624+ mister forbindelse

Hej ..
Jeg har lige købt en D-link 624+ router. Den var oprindelig på tysk, men jeg downloaded noget firmware så den kom på engelsk. Nu har jeg så fået det problem at forbindelsen til routeren forsvinder, jeg kan ikke engang fange den på LAN siden. Men når jeg tager strømforsyningen fra og tilslutter den igen, så kommer forbindelsen igen. Dette gælder både for den trådløse og kabelforbindelse.
Er det min opsætning af routeren som er gal, eller har jeg kvajet mig med at downloade engelsk firmware på en tysk router. Det var fra D-Link? Eller er der nogen der kan sige om min router bare skal ombyttes?
Glædelig jul
Kim
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 19:54 #1
jeg ville få den ombyttet firmware er lavet så de passer til 1 router det kan være nogle gange at den også virker på andre. Men der er ikke nogle garantier og bliver tit ustabile eller vil slet ikke virke.

Så får du den ombyttet.
Avatar billede lindhardt Nybegynder
25. december 2005 - 20:39 #2
Jeg tror at jeg i første omgang vil reset routeren, og så gnave mig igennem det tyske. Så vedjeg i det mindste om det er firmwaren eller router som fejler. Havde bare håbet at der var noget som jeg havde glemt at sætte op i routeren.
Jeg giver dig point løbet af et par dag, vil lige lade spørgsmålet stå lidt åbent, så der måske er nogen som kan give erfaring fra ligende fejl.
Avatar billede lindhardt Nybegynder
27. december 2005 - 21:55 #3
Hej igen,
jeg har ikke haft afbrydelser siden jeg oprettede dette spørgsmål. Så det har nu kørt upåklageligt i 2 dage, uden en eneste afbrydelse, så jeg har valgt ikke at resette min router. Min trådløse enhed har ikke været på i disse 2 dage, håber ikke at det hænger sammen med dette.
Tak for hjælpen
Avatar billede gaaser Nybegynder
29. december 2005 - 14:25 #4
DI-624 fås i 3 versionstyper, hvorfor det er væsenligt, at du vælger den rigtige version. Ligeledes må opdateringen ikke foregå trådløst.

MVH

Gaaser
Avatar billede lindhardt Nybegynder
29. december 2005 - 14:41 #5
Jeg havde en "ekspert" til at hjælpe mig med at hente den rigtige firmware, så det skulle være den rigtige. Jeg tror nu at jeg er kommet lidt tætter på fejlen. I går skulle jeg ordne noget 220 V. stik ved routeren og der røg forbindelsen. Så det virker som om at hver gang jeg rører ved routeren, så ryger forbindelsen. Jeg har prøvet at skifte kablerne, så dem kan jeg udelukke. Da det også er den trådløse forbindelse der ryger, så må det være noget med strømforsyningen. Det jeg dog ikke kan forstå er at når forbindelsen er forsvundet så er der de lys i routeren som der skal være, men der er ingen trafik (blinkende lamper), og jeg kan ikke få fat i routeren på IP adr 192.168.0.1 men det kan jeg når jeg har haft fjernet strømmen og sat den til igen. Meget mærkligt, men nu tror at jeg får sat alle ledninger fat og sat routeren fast, så der ikke er nogen som kan flytte ledningerne.
Kan en meget kort strømafbrydelse låse routeren?
Mvh Kim
Avatar billede lindhardt Nybegynder
29. december 2005 - 15:15 #6
Det er sku til at blive idiot af, nu har routeren afbrudt 2 gange indefor 10 min, hvor den igen er kommet til sig sev efter en genstart.Møg router, tror at den må klaree ombytning ved forhandler.