Avatar billede jespermks Nybegynder
25. december 2005 - 17:13 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

GFX installations hjælp

Hej jeg har fået et HIS ATI Radeon X850xt i julegave

så nu er det blevet morgen og jeg vil installere det...

Jeg har gjort: Af installeret alle ati drivere, genstartet computeren, slukket den. Fjernet alle stik sluttet til MOBO og GFX og taget siden af computeren. Fjernet det gamle GFX og sat det nye i.

Sat alle stik til igen og tændt computeren.

Men nu når den kommer til check i bios stopper den ved "Verifying DMI Pool Data......" Jeg prøvede at genstarte den men den stoppede der igen...

Hvad skal jeg gøre for at komme videre fra det her punkt?

Og hvad betyder det der?

Mit Bundkort er et Abit KV8 Pro 3rd-eye

Jeg har reset bios nu og efter "Verifying DMI POOL DATA" skriver den nu "Update Succes" men så går den heller ikke videre...

Og nu har jeg genstartet den igen og nu siger den ikke "Update Succes"

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. december 2005 - 17:15 #1
har du prøvet at sætte dit gamle kort i igen..?
Også fjerne softwareét rigtigt..?
er der ikke et ekstra strømstik til det kort..?
Avatar billede jespermks Nybegynder
25. december 2005 - 17:18 #2
Hvad mener du med at fjerne softwaren rigtigt?

det har jeg da gjort....

og jo der er et extra strømstik til kortet og det er sat i...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. december 2005 - 18:14 #3
har du prøvet at sætte dit gamle kort i igen..?
bare lige for at se om pcén, vil starte op, ..?
den fejl du for, er normalt en hardware fejl..?
Jeg ville pille alt unødvendigt ud af maskinene, netkort feks..
For at finde ud af hvor fejlen ligger.Virker grafikkortet på en anden pc, så kan man udelukke det.osv..
Hvis du har resttet bios, har du konfigureret den igen.?
Håber ikke vi "snakker" forbi hinnanden.O)
Avatar billede jespermks Nybegynder
25. december 2005 - 19:00 #4
Har lige sat mit gamle gfx i "Abit radeon 9600XT-vio" og det virker som det plejer...

har ikke lige en anden maskine jeg kan teste kortet i....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. december 2005 - 20:40 #5
du skal checke om din agp-port levere den rette strøm, se i din manual, og i grafikkortes manual..
Avatar billede jespermks Nybegynder
25. december 2005 - 22:08 #6
det gør den...  er tjekket....

og som sagt tidligere får den også strøm fra PSU
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 09:52 #7
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 09:58 #8
Verifying DMI POOL DATA har noget med din harddiske at gøre.

DMI POOL
The set of data about a computer and its components, including partition data for your hard drive. When a PC boots it will display the message, "Verifying DMI Pool," and if it will not boot past this it typically means your motherboard is not able to access your hard drive properly. This can be caused by a wrong BIOS setting for your hard drive (try "Auto") or a non-bootable floppy disk if your floppy drive is set to boot first.
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 09:59 #9
Support stoppet herfra mig indtil du sætter dig ind i hvordan sitet og lukning af tråde indeholder

http://www.eksperten.dk/spm/567714

>>>05/12-2004<<<< 14:42:57
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 12:31 #10
huset hvordan kan det så være at jeg satte mit gamle GFX i og så virkede det normalt???

SOM JEG SKREV TIDLIGERE!

jeg ændrede intet i bios...    fjernede de gamle drivere og satte det nye i....

ændrede ikke bios...  og med det gamle kort virker det stadig...
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 12:38 #11
Huset det link du gav virker ikke....

og nej det er ikke det sæt...  bundkortet er rigtigt men gfx er forkert...

det er det her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124785
Avatar billede kenp Novice
26. december 2005 - 12:44 #12
jespermks -> han henviser til det sidste spøgsmål du oprettede som du stadigævk ikke har lukket efter 1 år. (og jo linket virker fint)
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 12:52 #13
jeg har ikke brugt siden i meget meget lang tid...

jeg kan ikke komme ind på min gamle tråd :S

hvis jeg kunne ville jeg lukke den med det samme....

og jeg kan jo heller ikke lukke den her tråd fordi der ikke er nogen som har givet et svar men kun kommentarer...
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:10 #14
kortet bliver leveret tilbage til forhandleren....

men ellers tak for kommentarene
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:10 #15
Fejl fundet *GH*

Dit bundkort understøtter kun AGP og grafikkortet er til PCI Express. Duer ikke sammen

Svar smidt
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:11 #16
Kortet fejler intet det er sammensætning

Tak for point
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:12 #17
jeg linkede forkert!

det er det her...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139078

kiggede kun lige på billedet..

mit kort er AGP og det står også på kassen :)
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:14 #18
http://www.eksperten.dk/spm/567714

Smid et svar her og acceptere dit eget svar eller bed folk smide et du kan acceptere
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:16 #19
jeg kan ikke åbne det link!

den åbner "3 streger" og så åbner den en ekspert side med den her fejl...

hostroot/eksperten.dk/htdocs/lib/function.banner_adtech.php

den vil simpelhen ikke...
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:19 #20
Skriv du også har problemet her

http://www.eksperten.dk/spm/673846
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:21 #21
er gjort....

Huset: har du en løsning på mit problem eller skal jeg retunere kortet til forhandleren?

jeg satte jo det gamle GFX i og så virkede det...

For et ordentligt svar skal du nok få 200 point :)
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:33 #22
Virker kortet i en anden manskine og virker maskinen med det tidligere kort i så lader det til det nye kort er problemet.

Kunne som skrevet tidligere tyde på at du måske er kommet til at skubbe til nogle ledninger i maksinen.

Kan du starte op i fail safe?
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:35 #23
jeg kan intet gøre når jeg startet med det nye GFX..

det eneste jeg kan gøre er at gå ind i bios..

andet kan jeg ikke
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:40 #24
Kan du ikke starte i fejlsikret (F8)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2005 - 13:50 #25
2 skridt frem og 1 tilbage..O)
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 13:52 #26
???
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 17:05 #27
nix....

kan ikke starte i fejlsikret tilstand....

kan ikke gøre noget som helst...

men hvis jeg sætter den til at boote fra CD skriver den

DMI POOL DATA og nedenunder BOOT FROM CD:
Som om at DMI POOL DATA er overstået men jeg kan ikke boote fra min XP cd
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 17:12 #28
Hvorfor pokker skal du også boote fra XP??
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 17:15 #29
Jeg skal ind i windows!

Man kan Boote windows fra en CD og evt. formatere min comp. fra den CD...

Jeg skrev heller ikke jeg skulle boote fra XP men min XP CD!
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 17:19 #30
#men hvis jeg sætter den til at boote fra CD skriver den

Jeg mente da også XP cd'en ikk!

Tror ikke kortet er dødt men mere du har gjort eller gør noget forkert. Man skal ALTID kunne boote i fejlsikret.

Gad vide om XP CD'en du vil boote fra er original eller den ikke indeholdt en boot-sektor??
Avatar billede huset Praktikant
26. december 2005 - 17:19 #31
Forsøg evt også med en anden HDD hvis jeg tager fejl med CD'en
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 19:51 #32
Jeg har lige prøvet at sætte bios til at BOOTE fra CD men samtidigt fjernede jeg den ene HD, der skete intet så prøvede jeg med den anden HD og der skete heller ikke noget.

Så fjernede jeg BEGGE HD'er og nu vil den gerne boote fra CD'en :S
Avatar billede huset Praktikant
27. december 2005 - 09:33 #33
Er det en lovlig version af XP for ellers kunne det tyde på et andet forslag fra mig?
Avatar billede jespermks Nybegynder
28. december 2005 - 12:50 #34
yep den er lovlig...  :)
det er pro udgave...

men kortet er sendt tilbage til midt-data og jeg får et nyt imorgen :)

tråd lukket