Avatar billede benze Nybegynder
25. december 2005 - 16:55 Der er 4 kommentarer

kan ikke installere win xp på gericom bærbar

Hej og glædelig jul!
Sidder med min søsters bærbare og skal lægge nyt styresys ( xp ) ind..... under installationen kommer den til et punkt , hvor der står at den vil være færdig om ca 33 min. men den kommer ikke videre, det er ikke sådan at den fryser..... indikatorer ( firkanter i bunden af billedet ) kører ,  er virkelig på r....
håber at nogen af jer kloge hoveder kan hjælpe!!! på forhånd TAK

Mvh.  BenZe
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 17:09 #1
Hvis du er sikker på at installatons cd-en duer, tror jeg du har et hardwareproblem. Hvad har computeren kørt med tidligere? har du forsøgt at gi dyret en gang "killdisk"?
Avatar billede benze Nybegynder
25. december 2005 - 17:46 #2
computeren kørte xp home inden jeg formaterede den i forbindelse med xp pro installation og jeg har prøvet recovery cd-en som hører til comp...... der sker det samme.  Killdisk kender jeg ikke, er det en anden form for formatering ?
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 19:24 #3
"Killdisk" http://www.killdisk.com er et program der sletter HELE harddisken totalt du står tilbage med en disk kun med nuller altså intet snavs der kan gribe forstyrrende ind. Efterfølgende foretager du en helt normal installation
Avatar billede brynil Nybegynder
25. december 2005 - 21:23 #4
Måske er det værd at tage et kig på bios opsætningen. Er der integrerede enheder, fx. lyd, netkort osv som kan undværes fra start, så slå dem fra. De kan altid installeres senere.

Evt. sæt bios til laveste niveau, hvis den mulighed findes.

Det jeg tænker på er om der kan have været IRQ/adresse konflikter. Ikke fordi jeg synes det har været et stort problem med XP, men et forsøg værd.

Mht. hvor lang tid du skal vente under installationen, så glem alt om hvad Ms angiver som forventet installationstid. Det svinger meget, for der er ikke taget hensyn til om der skal løses problemer, som fx. ovenfor nævnt.