Avatar billede califfo Nybegynder
25. december 2005 - 13:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med ny pc

Hej gutter

Jeg har lige samlet en fornutig lille pc til min lillebror. Den består af følgende dele:

Et Asus EN6600GT/Silencer/HTD/256M, Geforce, med passiv køling.
Et Asus A8N-SLI bunkort
En Seagate 7200 160GB SATA150 harddisk
En AMD Athlon64 3500+ processor
2x512MB Corsair TWINX1024-3200C2 RAM

I kabinettet er der en Chieftec 360W PSU

Derudover er der tilsluttet nogle USB-enheder.

Puteren har opført sig lidt underligt på det sidste og nu vil den knap nok starte windows. Det kan lade sig gøre i VGA-tilstand, men såsnart man vil ændre opløsningen kobler skærmen fra uden mulighed for at vende tilbage. Der er prøvet med forskellige skærme, men stadig samme resultat.

Det startede med at den havde problemer med at starte forskellige spil. Den kunne f.eks finde på at starte spille, så man kunne høre lyden eller musiken fra spillet i baggrunden, mens skærmen siger "out of sync". Ret underligt, specielt når man kører 1024x768 eller 800x600 på en dejlig 17" Samsung skærm.

Da jeg bestilte puteren blev jeg gjort opmærksom på at der skulle en kraftig PSU (tror det var min 400W) til at kunne klare 2 SLI grafikkort, men da der kun sidder 1 kort i den, er det lidt underligt.

Er der nogen som har oplevet noget lignende før og som evt. kan svare på hvad der er galt?
Avatar billede bouggi Nybegynder
25. december 2005 - 13:49 #1
det lyder meget som du har problem med at lever power til hardwaren

og mangler der ikke et A-drev samt et cd-rom drev..
disse vil jo sikkert osse have lidt at leve af..
så sammenlagt er mit bud større power og det burde spille
Avatar billede califfo Nybegynder
25. december 2005 - 13:58 #2
...Jep. Jeg glemte at nævne de ekstra drev, men problemet opstår selv med den konfiguration jeg skrev tidligere. Jeg synes bare det er ærgeligt at købe en ny PSU, hvis ikke det er det der er problemet.
Avatar billede pcn Nybegynder
25. december 2005 - 14:00 #3
Husk reglerne i hardware master, slave o.s.v. VIGTIGT...'
Hvis du ikke er bekendt med dette og udelader virker det hele men IKKE i avanceret mode..
Send KUN post som tekst, fight virus.
Preben Charles Nielsen Vildtbaneparken 114 E 2635 Ishøj
Tel:43733807 Dat:43733808 Mob:24495288 ISDN:43733805
Post: p-c-n@tiscali.dk, http://www.1pc.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
25. december 2005 - 14:09 #4
Er skærmens opdateringsfrekvens sat for højt? Fx. til mere end 85 Hz. som den måske ikke kan klare.
Avatar billede califfo Nybegynder
25. december 2005 - 14:20 #5
Opdateringsfrekvenser blev forsøgt sat ned til 65 Hz... Det burde de fleste skærme kunne klare...
Avatar billede califfo Nybegynder
25. december 2005 - 14:25 #6
Jeg er bekendt med Master/Slave men det findes ikke når man bruger SATA. Der sidder kun 1 SATA disk i og derudover 1 DVD-brænder og 1 DVD-drev. Selv når DVD-drevene (brænder og alm. DVD-drev) er pillet fra, er der problemer. Jeg ved ikke helt hvad du mener med "Send KUN post som tekst, fight virus.". Jeg har ikke set den funktion i BIOS'en...

... Jeg skal lige ud og låne en 400W strømforsyning til test.
Avatar billede califfo Nybegynder
25. december 2005 - 15:50 #7
Så prøvede jeg med en 400W'er,... Uden resultat.

til sidst indstallerede jeg grafikkortdriverne en gang mere og voila,... MEGET underligt. Kan være at nogle af alle min lillebrors Spy-ware-progs er skyld i problemet. Jeg ved ikke hvad det ellers kunne være.

Tak for hjælpen alligevel gutter!