Avatar billede bamberg Nybegynder
25. december 2005 - 10:58 Der er 5 kommentarer

3D acceleration

Jeg har installeret spillet World of Warcraft (jeg kører Windows XP), men kan ikke spille spillet. Hver gang får jeg følgende fejlmelding:

World of Warcraft was unable to start up 3D acceleration. Please make sure DirectX 9.0c is intalled and your video drivers are up to date.

Jeg har hentet og installeret DirectX 9.0 og mener også jeg har tjekket video driverne. Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg har gjort det rigtigt. Er det nogle bestemte video drivere man skal have? Hvad skal jeg gøre for at løse problemet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2005 - 11:33 #1
Hvilket grafikkort har du?
Og hvilken driver bruger du?
Avatar billede bamberg Nybegynder
25. december 2005 - 12:04 #2
Hvordan finder jeg ud af det? Jeg har prøvet at kigge i enhedshåndtering under'enheder til lyd, video og spil'. Der har jeg fundet noget der hedder'ASUS TV7134 WDM Video Capture' og noget der hedder 'codecs til videoenheder'. Kan det bruges?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2005 - 19:23 #3
Ikke helt ;)

Everest Home kan vise hvilket kort du har: http://mosel.soft-ware.net/dl/oxmcmophvn/p04240/everesthome220.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2006 - 00:08 #4
hallo?
Avatar billede bamberg Nybegynder
17. januar 2006 - 08:37 #5
Undskyld! Af en eller anden grund havde jeg aldrig set din sidste kommentar. Men det viste sig i hvert fald at jeg har et Nvidia kort og 3D acceleration var sat til helt lav. Du må gerne få pointene. Bare opret et svar.