Avatar billede easytouch Nybegynder
24. december 2005 - 22:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Er gået i stå i Qmail til Fedora 3

Hej eksperter.
Håber at der er nogle som kan give mig en hånd her.
Jeg har installeret qmail udfra denne guide www.qmailrocks.com

Jeg har et problem med, at jeg ikke kan sende ud og ej heller modtage.
Alle porte som skal være åbne er åbnet og alligevel får jeg f.eks en fejl som denne..

SquirrelMail version: 1.4.6 [CVS]-0.cvs20050812.1.fc3
Config file version: 1.4.0
Config file last modified: 22 August 2005 07:41:08

Checking PHP configuration...
    PHP version 4.3.11 OK.
    PHP extensions OK.
Checking paths...
    Data dir OK.
    Attachment dir OK.
    Plugins OK.
    Themes OK.
    Default language OK.
    Base URL detected as: http://www.sokkel.dk/webmail/src
Checking outgoing mail service....
    sendmail OK
Checking IMAP service....

    ERROR: Error connecting to IMAP server "localhost:143".Server error: (111) Connection refused

Håber at der er et par stykker som ønsker at give en hånd med...

Mvh
Thomas Lindegaard
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. december 2005 - 22:37 #1
Kikker gerne på det i morgen
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. december 2005 - 22:52 #2
har du prøvet en

# nmap localhost

for at se hvilke services der kører?

Prøv evt. som guiden også foreskriver, at telnet til localhost port, 110 og 143 for tjek på POP3 og IMAP
Avatar billede easytouch Nybegynder
24. december 2005 - 23:03 #3
Da jeg kørte min installation, der kørte det hele fint, dog lige bortset fra, at jeg af en eller anden årsag ikke kunne sende og modtage...
Avatar billede easytouch Nybegynder
24. december 2005 - 23:07 #4
[root@host vqregister-2.5]# telnet localhost 143
Trying 127.0.0.1...
telnet: connect to address 127.0.0.1: Connection refused
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
[root@host vqregister-2.5]# telnet localhost 110
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.localdomain (127.0.0.1).
Escape character is '^]'.
+OK <10406.1135461291@mail.sokkel.dk>
user postmaster@sokkel.dk
+OK
pass *********
+OK
quit
+OK
Connection closed by foreign host.
[root@host vqregister-2.5]#
Avatar billede easytouch Nybegynder
24. december 2005 - 23:09 #5
Starting nmap 3.70 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2005-12-24 22:58 CET
Interesting ports on host.sokkel.dk (127.0.0.1):
(The 1647 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT    STATE SERVICE
21/tcp  open  ftp
22/tcp  open  ssh
25/tcp  open  smtp
80/tcp  open  http
106/tcp  open  pop3pw
110/tcp  open  pop3
111/tcp  open  rpcbind
113/tcp  open  auth
139/tcp  open  netbios-ssn
443/tcp  open  https
445/tcp  open  microsoft-ds
631/tcp  open  ipp
3306/tcp open  mysql

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 0.354 seconds
Avatar billede fixxxer Nybegynder
25. december 2005 - 01:45 #6
Ud fra nmap er det jo til at se at IMAP ikke kører..

Prøv at gør som der står i guiden:

/usr/local/sbin/authdaemond stop

/usr/local/sbin/authdaemond start

/etc/rc.d/init.d/imap stop

/etc/rc.d/init.d/imaps stop

/etc/rc.d/init.d/imap start

/etc/rc.d/init.d/imaps start

http://www.qmailrocks.org/imap_rh.htm

Jeg fandt ud af på den kedelige måde at jeg blev nødt til at følge guiden meget slavisk, for at få det til at virke.. Jeg tvivler på at det er anderledens i dit tilfælde.
Avatar billede easytouch Nybegynder
25. december 2005 - 14:59 #7
Det er så startet op nu...
Men den giver mig stadigvæk ikke lov til at sende ud og modtage nogle former for post, hvilket at jeg syntes virker underligt...
Hvis du får mulighed for det, kan du så ikke prøve at logge dig ind i systemet og se hvad at der går galt?
Eventuelt via ssh..
Avatar billede fixxxer Nybegynder
25. december 2005 - 16:41 #8
Mail mig evt adgangskoden til root på exp [at] jbweb [dot] dk
Avatar billede easytouch Nybegynder
27. december 2005 - 13:10 #9
Har sendt en mail til dig med pass og ip
Avatar billede easytouch Nybegynder
28. december 2005 - 19:00 #10
Er der virkelig ingen som kan give en hånd til dette problem?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. december 2005 - 20:02 #11
Jeg kigger på det nu..
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. december 2005 - 20:08 #12
Jeg må nok indrømme at alt ser ud til at være sat rigtigt op.. Har du instillet MX-records for dine domæner og kørt ./configure samt skrevet conf. filerne til det/de rigtige domæner og MX-records?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. december 2005 - 20:09 #13
Som det er nu burde IMAP virke, og derfor også webmail..

Indstil evt. squarelmail til at bruge din Internet udbyders SMTP, hvilket du i øvrigt altid bør gøre, også for dine POP3 opsætning (udgående SMTP)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. december 2005 - 20:11 #14
Som sammenligning måtte jeg installere qmail i 3 forsøg, hver gang på en fuldstændig reinstalleret RedHat 7.3 box, før det til sidst lykkedes mig at få den til at virke, og det inkl. spam filter og AV
Avatar billede easytouch Nybegynder
29. december 2005 - 02:35 #15
Det hele er sat op MX-records osv osv..
Ved ikke om det bare er fedora som den er gal med, for den kan end ikke sende en alm mail ud, via et script fra en hjemmeside "blot et eks." hvilket normalt ikke skulle volde nogle problemer /dette gælder uanset om man har sat en mail server op eller ej\
Ved ikke om det eventuelt kan have noget at sige?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
29. december 2005 - 17:01 #16
Der er vist noget security i fedora vedr. sendmail, som man skal slå fra, det er nok det der er dit problem nu..

Jeg prøver lige om jeg kan finde noget om det.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
29. december 2005 - 17:06 #17
Igen, det lader til at du måske har sprunget let og elegant over denne tekst på qmailrocks.org guiden?

"A SPECIAL NOTE TO FEDORA 3 USERS:

Frequently, Fedora 3 boxes will have the "selinux" package installed. The selinux package interferes with vpopmail and vqadmin's abilitiy to function correctly. If you are installing Fedora 3 yourself, the install will give you a chance to disable selinux. If you are working on a a Fedora 3 box that's already been setup, make sure you disable selinux before proceeding with this installation guide. "
Avatar billede easytouch Nybegynder
30. december 2005 - 08:50 #18
kan det måske ske at der er en fejl i fedora 3?
for selinux er slået fra... har aldrig haft den slået til, da den har det med at volde problemer i et til flere scripts... det er heller ikke her, hvor at problemet opstår
Avatar billede easytouch Nybegynder
15. februar 2008 - 23:52 #19
lukker spørgsmålet