Avatar billede hoejgaard Juniormester
24. december 2005 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg lyd til flash

Jeg har været på www.miniclip.com  som er en side med spil..
klikker man eks. på spillet som er nr. 9 på top ten i menuen til højre (hot air) så kommer texten miniclip.com efterfulgt af en dunkel lyd ....
Hvordan laver jeg det på min hjemmeside ??
Avatar billede hummel Nybegynder
24. december 2005 - 16:50 #1
Du kunne lave lyden og sæt den ind.. eller finde det på nette.. Feks her : www.flashkit.com...

Hvis du er ny til Flash så læs den her tutorials om lyd : http://www.newgrounds.com/portal/view/173891 ..

Håber ikke jeg Misforstod den ..

/hummel
Avatar billede sirbatman Nybegynder
28. december 2005 - 00:30 #2
lav en fla. fil der hedder f.eks. fx_lyd, i denne fil importer du lyden du gerne vil bruge og i layer 1 frame 1 indsætter du den så. Efter dette skal du så publish filen så den generer en .swf fil.

Herefter kan du så kalde swf filen, og dermed lyden, når du vil f.eks.

Sæt lyden på en knap, tryk 1 gang på knappen så den er aktiveret, og skriv så i action feltet:

on (release) {
    loadMovie("fx_lyd.swf", 5);
}
her efter bliver lyden loaded og afspillet hvergang du trykker på knappen.

hvis du vil have animation på ligesom på miniclip skal du bare lave en swf fil med animation og lyd sammen, og herefter er det samme metode der anvendes.

håber det virker sirbatman
Avatar billede hoejgaard Juniormester
29. december 2005 - 14:39 #3
sirbatman
kan du ikke lave det for mig...;-)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
09. januar 2006 - 17:14 #4
nå ikke..:-(