Avatar billede eclain Nybegynder
24. december 2005 - 01:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billeder på min iPod nano

Hej.
Jeg har lige anskaffet mig en iPod nano 2GB.

Jeg har installeret iTunes, og har fået lagt en masse musik ind på den, og det virker fint. Men jeg bare ikke finde ud af at ligge enkelte, udvalgte billeder ind på den.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Hilsen Thomas
Avatar billede egonspock Seniormester
24. december 2005 - 02:14 #1
Du kan da blot lægge dem alle ind. De fylder næsten ingenting, da det er skrumpede udgaver, der ikke kan vises ved større opløsning alligevel. Men skal det være, så gør følgende:
0) lav et album i iPhoto med de billeder du vil have med over.
1) Sæt din tændte iPod i din Mac. Det bør åbne iTunes.
2) i iTunes, gå i indstillinger (æble-, som i alle programmer)
3) vælg iPod (kommer kun frem, hvis din iPod er sat i og er tændt)
4) vælg fotografier
5) slå synkroniser fotografier til
6) vælg: Kopier kun de valgte album
7) vælg dit album
8) tryk OK

Når du så ændrer dit album (som godt kan være et smart-album, f. eks. billeder fra sidste måned med 5 stjerner), så vil de automatisk blive synkroniseret med din iPod, når du sætter den til. Det er måske lidt forvirrende, at det er iTunes, der styrer iPodden, men sådan er det nu engang :-)
Avatar billede eclain Nybegynder
24. december 2005 - 10:55 #2
Jamen kan man ikke bare ligge enkelte billeder ind? For der er en masse billeder man ikke gider kigge på alligevel hehe ;)
Men ellers tak for hjælpen!
Avatar billede egonspock Seniormester
24. december 2005 - 11:48 #3
Jo, det kan du med ovennævnte opskrift. Du skal bare oprette en mappe i iPhoto, hvor du har de enkelte billeder, du vil have over(trin 0), så sørger iTunes selv for at kopiere dem over. Når du så vil have andre eller flere billeder med, ændrer du blot indholdet i mappen i iPhoto. Men du skal bruge iPhoto for at det virker på en nem måde.
Avatar billede eclain Nybegynder
24. december 2005 - 15:27 #4
okay hehe. Men er iPhoto noget der hører med til iTunes ? :)
Avatar billede egonspock Seniormester
24. december 2005 - 17:36 #5
Du har en Mac, har du ikke? Ellers ved jeg ikke hvordan man gør det. Fidusen er at alle multimedieprogrammer på en Mac hænger sammen, så hvis du er på en windows-maskine er jeg på herrens mark. Jeg ved ikke om der er synkronisering med Picassa eller hvad man nu bruger der.
Avatar billede eclain Nybegynder
25. december 2005 - 00:38 #6
hehe jeg er godt nok på en PC. Vidste ikke helt hvor jeg ellers skulle placere dette indlæg. Men tak for hjælpen :) Jeg ændre jo bare i mappen jeg har lavet, hvis der er billeder jeg ikke gider have mere.
Tak tak, og god JUL :)
Avatar billede egonspock Seniormester
25. december 2005 - 00:44 #7
Fair nok! Mor dig godt med den. Og husk at abonnere på et par podcasts, også fra DR: http://www.dr.dk/podcast/program.asp, det har ændret min lytteadfærd :-) Men dyrk en Mac engang. Jeg smiler dagligt til min :-)