Avatar billede fireburn Nybegynder
23. december 2005 - 19:29 Der er 11 kommentarer

Blanke sider i PHP filer

Jeg har et problem - og har haft det i lang tid... Har brugt umindelige tider på at rette op på det, men intet har hjulpet.

Problemet er:
PHP sider præsenteres sommetider som en "blank" side - der er intet indhold i dem overhovedet hvis man ser kildekoden.

Fejlfinding i PHP er slået til - og vi er nu kørende på server nummer 3 - stadig samme problem !!!

De hvide sider kommer på stort set alle sider, men helt tilfældigt... en side der virker det ene øjeblik, virker ikke det næste....

Er der nogen der har et hvilketsomhelst tip / ledetråd ?? Er snart ved at blive gråhåret af dette problem, og min kunde overvejer at kastrere mig :( :(

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede fireburn Nybegynder
23. december 2005 - 19:53 #1
UPDATE - der ser ud til at være en ting - hvis man slår cache til "automatisk" istedet for "check for ny hver gang" i internet explorer, kommer de hvide sider meget oftere... måske kommer de slet ikke, hvis cache ikke står til automatisk
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. december 2005 - 19:59 #2
Er problemet det samme i en anden browser? fx Firefox?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. december 2005 - 20:24 #3
Hvis du tester fra samme maskine, så tryk ctrl+f5 for at gennemtvinge refresh af siden. En lokal kopi kan sommetider give problemer.
Avatar billede fireburn Nybegynder
23. december 2005 - 20:48 #4
fixxxer - det lader ikke til at der kan komme "blanke sider" i firefox umiddelbart, nej...

jeg bruger "session_start" for alle der kommer ind på siden - kunne dette på nogen mulig vis give blanke sider ?

hmortensen - det er rigtigt - men jeg kan jo ikke fortælle alle brugere de skal slå cache fra... det er jo som standard i IE på... desuden har jeg også oplevet et par meget få hvide sider med cache der checker hver gang
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. december 2005 - 13:08 #5
De blanke sider kommer som regel kun under test fasen, når man ændre i koden, så burde ikke være et problem når koden går live.
Avatar billede fireburn Nybegynder
25. december 2005 - 00:00 #6
hej hmortensen og tak for dit svar - men desværre er det ikke så vel.. har selv lavet siden helt fra grunden, og har efterhånden mange programmørår på bagen - men det her problem har jeg godtnok aldrig oplevet før, og kan ikke se nogen løsning på..

Hvis det kan være et clue, så kører siden fint hvis det er et Windows system... men Linux servere - der gør den altså det med de hvide sider... hvis der er nogle der ved, hvilken forskel der f.eks. er på de to systemer som kan gøre dette, vil jeg være meget taknemmelig ?
Avatar billede fireburn Nybegynder
25. december 2005 - 01:22 #7
et nyt clue - jeg har nu prøvet at debugge på nogle af de sider der præsenterer blanke sider, ved at skrive et echo "test"; HELT i toppen af filen, lige efter <? ... og stadigvæk, engang imellem bliver siden blank - men der står ikke "test" - der står slet ikke noget... ikke engang hvis jeg slår buffer til...

altså må det være min konklusion, at det MÅ være serveren der sommetider præsenterer blanke sider for brugere...

men eftersom det nu er samme problem på 2 servere - hvad FILAN kan det så være ?? det MÅ jo næsten være noget i koden, som får servere til at opføre sig sådan...

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede fireburn Nybegynder
25. december 2005 - 01:23 #8
dusør - udover de 150 points udlover jeg hermed en dusør på 100 kr. som vil blive overført pr. netbank til den, der kan give mig en ledetråd der fører til svaret :)
Avatar billede swiatecki Novice
25. december 2005 - 01:28 #9
kan du poste noget kode evt. ??
Avatar billede fireburn Nybegynder
25. december 2005 - 01:55 #10
swiatecki - det kunne jeg godt - men desværre er der ikke noget specifik kode som får dette til at ske - det lader til det sker på næsten alle tilfældige sider... fælles for alle er, at de inkluderer include.php - men den er på over 3.000 linier så det kan jeg ikke paste her... men jeg vil meget gerne sende dig det i en mail hvis nu ?
Avatar billede swiatecki Novice
25. december 2005 - 22:26 #11
hmm.. du kan maile mig på swiatecki[snabelA]gmail[dot]com