Avatar billede nannami Nybegynder
23. december 2005 - 17:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til knap-tekst

Hej,

Jeg vil gerne have det sådan at den tekst der står på min button bliver hentet ud fra en database. - Altså sådan at jeg for eksempel kan have en dansk version af min side hvor en knap der afsender en formular hedder "Send", og hvor den på den tyske version af siden hedder "Absenden".

Jeg henter alt andet tekst ud fra min DB i labels, men hvad skal jeg gøre hvis det er til en knaps tekst eller en errormessage i en RequiredFieldValidator?

Med venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2005 - 19:04 #1
i page_load inden for en !IsPostBack sætter to Text egenskaben på knappen, asp:bottom
Avatar billede nannami Nybegynder
23. december 2005 - 19:33 #2
Hejsa - hvordan kan jeg sætte en text-egenskab der, altså hvordan ser den ud?
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. december 2005 - 20:04 #3
den hedder .Text hvis det er en serverkontrollen Button, så du sætter den bare med

someButton.Text = GetText(...) // eller hvordan du nu henter din tekster

mvh
Avatar billede nannami Nybegynder
27. december 2005 - 16:45 #4
Hej igen, det vil sige at jeg bare kan gøre:

someButton.Text someButton.Text = GetText(ObjDataReader())

i min Page_load, og så henter den teksten ud?

Hvad med en errormessage i RequiredFieldValidator?
Avatar billede nannami Nybegynder
27. december 2005 - 17:06 #5
Hey, det virker jo efter samme princip! :-) -Bare med reqValidator.Errormessage = ObjDataReader())

Smid svar!
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. december 2005 - 17:40 #6
får du her :o)
mvh
Avatar billede nannami Nybegynder
28. december 2005 - 22:03 #7
Tak for hjælpen :-)