Avatar billede westegn Nybegynder
23. december 2005 - 16:39 Der er 6 kommentarer

html Popup åbnes fra flash

Jeg ved godt at dette spørgsmål har været skrevet af andre flere gange før, men jeg er fattesvag!

Jeg har en flashfil med min knap og en html-fil lavet i dreamweaver. Tanken er at når jeg trykker på knappen åbnes html-filen i et vindue med bestemte proportioner, uden rammer osv. Lær mig!!

Mange tak
Avatar billede apache999 Nybegynder
23. december 2005 - 17:51 #1
Alle moderne browsere vil forhindre nedenstående trick i at virke, men sådan her gjorde man det før SP2 for et vindue på koordinaterne 50, 50 med bredde 200 & højde 300:

myBtn_btn.onRelease = function(){
getURL("java script:window.open('minfil.html','','width=200,height=300,left=50,top=50')");
};

Du skal ud i noget javascript, der kan fuppe IE's popup-blokker, hvis du vil have det til at virke i virkeligheden, og sådan noget vil jeg råde dig til at lade være med at prøve på, for det er vildt dårlig stil.
Avatar billede westegn Nybegynder
27. december 2005 - 10:52 #2
Det du med andre ord siger er at disse koder ikke virker, men at du vil råde mig til at lade være med at bruge andre!? Dvs udledt så kan man ikke lave popup vinduer i det nye årtusinde!
Avatar billede westegn Nybegynder
27. december 2005 - 10:55 #3
De der koder du sendte virker i hvertfald ikke på min pc... Jeg har smidt koden, du skrev, ind på knappen i flash. Men når jeg publisher siger den følgende:

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 2, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler
    myBtn_btn.onRelease = function(){

Total ActionScript Errors: 1     Reported Errors: 1

Dokumentet bliver dog oprettet og jeg laver en vilkårlig html-fil som skal hentes ind i mit vindue. Men det vriker altså ikke.
Avatar billede apache999 Nybegynder
27. december 2005 - 12:42 #4
Hey.

Koden skal ikke ligge på knappen, du skal lægge den på den frame, hvor det nu er relevant.

Og jo, det kan godt lade sig gøre at lave popupvinduer i det nye årtusind - der findes skumle javascripts rundt omkring, der kan klare det, men kampen popupblokker vs. popups er lige som krigen virus vs. antivirus, hvor de hele tiden holder hinanden i skak med brugeren som gidsel.
Avatar billede westegn Nybegynder
28. december 2005 - 10:06 #5
hey jeg kan stadig ikek få det til at virke, msåek har du tid til lige at lave en helt simpel løsning. Altså en skrabet flash fil med en knap og så det html popup den åbner så kan jeg sikkert sjusse mig frem til løsningen selv.
Up for a challenge?
Avatar billede westegn Nybegynder
03. januar 2006 - 13:54 #6
du var du ikke i humør til kan jeg forstå!!!!