Avatar billede arcanex Nybegynder
23. december 2005 - 04:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med læsning af dvd

Hej. Jeg har et problem med min dvd brænding.

Jeg har en brænder som brænder på dvd- skiver, og begge mine dvd afspillere kan godt afspille dem, men når jeg prøver at afspille dem ved nogle af mine venner, kan deres dvd ikke læse dem.

Er det fordi nogle dvd afspillere ikke kan aflæse -skiver? Og er der en løsning på problemet?
Avatar billede zkyhn Nybegynder
23. december 2005 - 06:48 #1
Ja der er flere dvd afspillere der ikke kan afspille minus skiver, men der er flere afspillere der ikke kan afspille plus formatet.
Avatar billede zkyhn Nybegynder
23. december 2005 - 06:51 #2
Der er ikke rigtigt noget at gøre ved det andet end at du kan skifte over til at brænde plus. Men i det lange løb er minus det bedste valg. Du kan læse om det her http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Avatar billede arcanex Nybegynder
23. december 2005 - 13:21 #3
Okay, det vil sige at du altid vil stå i den situation at der altid vil være nogle som ikke kan læse dine skiver? Det er da ikke særlig smart, så var det da bedre med en eller anden standard.

Men tak for svaret, smid et svar og der er point :)

Og glædelig jul.
Avatar billede zkyhn Nybegynder
26. december 2005 - 17:28 #4
det kommer her. og i lige måde
Avatar billede zkyhn Nybegynder
26. december 2005 - 17:32 #5
og ja det problem vil du altid have, men da ingen af de 2 producenter vil acceptere at de har det dårligeste format så kommer de aldrig til en fælles standart.