Avatar billede maqhem Nybegynder
22. december 2005 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre forudprogrammeret afstande

Hej eksperter!

Jeg har Flash MX 2004. Jeg har fundet en funktion der gør, at jeg kan locke objekter til at være paralelle med nogle andre objekter hvis jeg trykker på sådan en lille hængelås (jeg tror nok det er på grund af den), og jeg kan også locke objektet til at være præcis i en afstand af 10 px fra et andet objekt - hvor ændrer jeg dén afstand?
Avatar billede maqhem Nybegynder
22. december 2005 - 15:00 #1
okay. Det er ikke på grund af den lille hængelås, for det virker også uden at den er slået til... Men hvordan ændrer jeg de 10 px?
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
23. december 2005 - 00:12 #2
Hej,

Den lille hængelås er - afhængig af hvor den er - bare til for at låse laget i tidslinien eller til for bevare dimensionerne på objektet når du resizer.

Det lyder umiddelbart som om løsning på dit problem er, at samle de to objekter i en gruppe. Dette gøres ved at markere objekterne og der efter trykke CTRL + G.

Håber det virker - hvis ikke så skriv igen!

/Eskil
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2005 - 17:11 #3
Nix - jeg er ingen noob :)

Group funktionen kender jeg skam til... Men dét jeg vil er, at ændre dén afstand, som er indprogrammeret til 10 px til eventuelt 8 eller 20 (?) :)

For at kunne rykke et objekt og at det så locker til alle der er parrallelle og og afstande af 10 px fra alle objekter er jo vild smart, nemt og hurtigt - men jeg arbejder som oftest med afstande af 8 px i stedet for.
Jeg VED godt, at jeg bar kan locke til, og så bare trykke 2 gange på piletasterne... Men hvad nu hvis jeg il locke objektet til en afstand af 500 px fra andre objekter? Hvad gør jeg så? For det er ugideligt at at trykke 490 gange på piletasterne :( og jeg kan også godt bare ændre afstanden inde i mit objekts properties, men dét gider jeg ikke - kun hvis jeg SKAL. Så mit spørgsmål er, hvordan jeg ændrer dén afstand af 10 px, kan den ikke ændres, så er alle andre svar uden mening :)

Nicolaj
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2005 - 17:12 #4
"parrallelle linier" skulle der have stået :)
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
25. december 2005 - 02:40 #5
Æhhh... den var ikke helt så nem - kan desværre ikke hjælpe.

/E
Avatar billede maqhem Nybegynder
25. december 2005 - 21:02 #6
Det er okay :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. april 2006 - 14:03 #7
så er der jo nok ikke nogen forklaring eller løsning