Avatar billede power_t Nybegynder
22. december 2005 - 10:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Statistik på downloads

Jeg anvender WebLogExpert Lite (freeware) - http://www.weblogexpert.com/ til at lave simple rapporter på trafikken på et intranet.

Programmet kan tracke antal downloads, f.eks. af PDF filer, men da vi har lavet et script på vores intranet der direkte downloader (alternativt åbner) PDF filer, istedet for at linke til filen direkte, så trackes dette ikke på samme måde.

Man kalder download scriptet på denne måde:

<a href="/docs/download.asp?file=xxx..pdf">

Dette optræder i IIS loggen, men vises altså IKKE i rapporten fra WebLogExpert, angiveligt fordi IIS status code ikke er den samme.

Er der nogle der har erfaringer med dette?
Alternativt er der nogle, der kender til en god måde hvormed man kan tracke antal downloads af PDF filer (og kun pdf-filer) - enten i form af script der kører på serveren, eller i form af logfilsanalyse?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. december 2005 - 10:59 #1
Med programmet Log Parser 2.0, som du kan downloade gratis fra MS hjemmeside kan du udtrække alt det som IIS logger og IIS kan bringes til at logge stort set alt.

Jeg har skrevet en artikel om logparser her på eksperten. jeg finder lige et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. december 2005 - 11:00 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. december 2005 - 11:01 #3
Google analytics kunne være et andet alternativ

http://exp.dk/artikler/862
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2005 - 11:04 #4
Du kan jo altid automatisk-manuelt redigere loggen :-)

Dvs, rediger (tilføj) i de filer, som WebLogExpert Lite bruger..

På den måde, til de vises som alle de andre.. du skal bare vide hvordan formatet er i loggen..

/theSurfer
Avatar billede power_t Nybegynder
22. december 2005 - 11:30 #5
Jeg prøver lige finten af med Log Parser og ser om det kan hjælpe mig.
Jeg ser at der ligger en version 2.2 på MS hjemmeside.

> Bufferzone: Har du selv prøvet ver. 2.2?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. december 2005 - 11:46 #6
Nej jeg har kun brugt 2.0. jeg henter 2.2 og ser om jeg kan finde nogle forskelle
Avatar billede power_t Nybegynder
22. december 2005 - 11:50 #7
Jeg kan ikke rigtig finde ud af det med syntaksen i programmet. Det er lidt tågesnak for mig.

Lad os nu sige jeg skal analysere nogle logfiler og ønsker at finde alle eller en given pdf file i x antal logfiler.
Logfilerne ligger IKKE på serveren, men på min lokale maskine.

kan du give et eksempel på en syntax, som den skal se ud.
Når jeg åbner LogParser, får jeg en prompt op, og der står:

C:\Program Files\Log Parser 2.2>

Herfra er jeg fortabt...
Avatar billede power_t Nybegynder
12. september 2006 - 14:44 #8
Lukker