Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 10:38 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort = skærm tænder og slukker og tænder og slukker osv

Jeg har fået to graikkort næsten gratis - se mit tidligere indlæg.

Det ene er et PNY Nvidia Quadro FX40 - det fungerer fint på mit bundkort ASRock 775Dual - 880Pro - det blev sat til - driver indlæst og afsted det gik.

Det andet: Sparkle GeForce 6200 - 265 MB virker ikke som det skal. Jeg afinstallerede driver - satte kortet i og tænder maskinen. Windows XP finder selv kortet og jeg installerer den nyeste driver (Nvidia)....og så begynder balladen, skærmen tænder og slukker i et væk, hver gang jeg bevæger musen.

Jeg har før fået virkelig kvalificeret hjælp her på eksperten - er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?

Da jeg kun har 15 point tilbage, er det hvad jeg kan give - og det gør jeg gerne.

Jesper :-)
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 10:39 #1
....det skal lige siges at jeg har prøvet med ældre drivere også, det virker stadig ikke.
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 10:42 #2
ups ups......så lige at jeg har skrevet GF 6200..... det er altså et GF 6600!!!!

SPARKLE SP-PX43DH

GeForce 6600
256/ 128 MB DDR
128-bit
PCI-Express 16x
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:12 #3
Er det nu dig igen ;-)...det er når du kun har sat gforce kortet i??? har du husket at sætte strøm til kortet?? mener det skal have et strømstik sat til
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:13 #4
Da det andet kort virker, tyder det ikke på bundkort problemer, det kan stadig være driverne, men hvorfor var det billigt (?) Så vidt jeg kan se på Sparkles hjemmeside er kortet med passiv køling, ellers ville jeg have sagt tjek blæseren for snavs om den kører rundt. Men den mest åbenlyse tyder på et defekt kort, prøv en sidste gang hvis muligt andre drivere end dem du har benyttet og se om det giver bonus.
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:13 #5
i dit sidste indlæg hvor vi konstaterede det var et quadro fx 540, sagde du også gforce 6200, men hvis det er et 6600 er det jo et ganske ok kort
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:14 #6
*GGG* Ja der er masser af underholdning i PC - så går tiden så godt.

Der er ikke et strømstik på kortet - det er et PCI kort *S*
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:15 #7
Så vidt jeg husker var det da dig der fandt kortet oprindelse pris og hele svineriet....jeg fatter ikke hvodan i gutter kan ha´ så meget viden om det.....imponerende!
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:15 #8
derfor kan der stadig være en mulighed for det skal have strøm til.. det skal gfx kort når du kommer op i en vis størrelse, ellers tyder det på defekt kort. har du mulighed for at prøve det i en anden maskine??
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:16 #9
google og edbpriser er dine venner
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:16 #10
msknives - det er meget muligt at det er defekt - det er  med aktiv køling - på hjemmesiden er der tre kort - det er det nederste :-)
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:17 #11
er næsten sikker på det skal have strøm
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:17 #12
smid lige et link til kortet
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:17 #13
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:20 #14
Er ved at kigge på manualen (her findes også driver): http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=4&sub_id=41  Det plejer at være Geforce 6600 GT og op der skal ha' strøm. Har selv et andet mærke Geforce 6600, der er ikke strømstik til.
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:20 #15
næ umiddelbart ser det ikke ud til det skal have strøm men check lige kortet for evt strømstik
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:20 #16
Det er bare underligt at det først bliver genkendt af windows xp og egentligt fungerer (ikke ret godt men så man kan gå på nettet o.s.v.)....men når så jeg installerer driver, så begynder det at skabe sig...
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:21 #17
Der er 3 muligheder på Sparkle, det er passiv køling du har?  Og productkoden er korrekt, som skrevet?
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:21 #18
hvilken driver bruger du?? fra nvidias hjemmeside eller fra producentens hjemmeside??
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:21 #19
.....tak for link - jeg har prøvet begge drivere - resultatet er det samme *S*
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:23 #20
har også brugt driver fra nvidia hjemmeside, men umiddelbart er det da de samme drivere - version 81.95 er vel den samme uanset hvor jeg hiver den fra... eller hvad?..jeg mener størrelsen på filerne er da ihvertfald ens.
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:23 #21
så tror jeg det er et defekt kort, surt fordi dit quadro fx kort kan ikke køre spil :-(
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:25 #22
Jamen kære donby, det fik jeg slet ikke fortalt.....quadro fx540 kører faktisk battlefield 2 - ikke på højeste opløsning kun på middel - men det kører dog.....derfor er jeg heller ikke desperado, men det er da lidt skod at have et spillekort der ikke virker......hmmmmm han har endnu et af slagsen liggende, jeg tror sq jeg prøver at hente det og se om det virker i stedet.*S*
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:26 #23
Der står i manualen, der skal tilsluttes strømstik, men de er så smarte at de ikke skriver hvilket kort der er tale om, drivereksemplet er fx. for Geforce 6800, så den er lidt forvirrende. Men jeg tror ikke rigtig der skal strømstik til GeFroce 6600, men det er jo bare at kigge på kortet og se.
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:28 #24
Tyder som donby siger på defekt kort
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:28 #25
msknives: det har jeg set - manualen er læst igennem - det er lidt underligt.....men sådan er det tit med manualer fra TW - de generaliserer hele skidtet *S*
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:29 #26
hmmm vildt nok.. det er meget få spil der kører på et quadro fx kort, ligesom ati´s fire gl.. der er du heldig, men du skal nok ikke satse på at alle spil vil køre på det
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:30 #27
har du nu kigget grundigt på kortet om det er muligt at tilslutte strøm??
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:33 #28
Kommentar: jesper9000
22/12-2005 11:20:28 Det er bare underligt at det først bliver genkendt af windows xp og egentligt fungerer (ikke ret godt men så man kan gå på nettet o.s.v.)....men når så jeg installerer driver, så begynder det at skabe sig...

Jo Windows plejer altid første gang at installere som standard VGA-kort, så det kan fungere nogenlunde indtil man har installeret korrekt driver. Men har du prøvet Nvidia's egne drivere, som Donby siger?  Det var en sidste mulighed.
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 11:43 #29
ja jeg har prøvet både nvidias og drivere fra sparkles hjemmeside
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 11:53 #30
Hvad med nyeste Direct X?  Har tidligere set alternative, men gode driver lister på flere spillesider, har bare glemt navnet, kunne også være en mulig med en driver fra et andet sted, men til dit kort.
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:57 #31
http://www.dna-drivers.com/  du skal have dem der hedder dna force drivers
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:58 #32
bruger selv dna ati drivere.. de er meget bedre end standard driverne fra ati selv
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 11:59 #33
er dog 99% sikker på, at hvis det ikke er fordi kortet skal have strøm, så er det defekt, men det bedste ville være at prøve det i en anden maskine for at være 100% sikker, det er dog usandsynligt da dit quadro kort jo virker fint
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 12:02 #34
http://www.omegadrivers.net/  også moddede drivers
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 12:27 #35
I ved simpelthen helt vildt mange ting - tak for det - jeg vil prøve de alternative drivere - hvem ved - måske virker det, ellers må jeg prøve at have fat i et andet kort magen til.

Jesper :-)
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 12:37 #36
....sidder lige og tænker på om det mon alligevel ikke er driverne det kunne være galt med. problemet er der jo ikke når jeg bruger den driver som windows selv finder.....altså ud over at det ikke er særligt pænt.
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 12:41 #37
De driver windows finder hvis den er opdateret, er driverene til dit kort som du er inde på, men det er kun en "minimumsdriver" skal kortet fungere med alle muligheder skal man installere producentens eller Nvidias drivere.
Avatar billede msknives Nybegynder
22. december 2005 - 12:42 #38
Husk at installere de rigtige drivere og her mener jeg ikke til kortet, det har du tjek på, men til den rette Windows, det kan nemlig også drille (man overser noget), især hvis installationen går for hurtigt.
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 12:46 #39
Helt enig *S* Der har jeg også været *S*

Jeg skal hjem og prøve de andre drivere (altså de uoriginale) bare for sjov. Hvis de ikke virker vil jeg prøve med et andet kort mage til....en defekt på kortet er bestemt ikke udelukket.
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 13:02 #40
det er ikke uoriginale drivere.. det er folk der er betalt af firmaerne for at modde deres drivere til det optimale.. de bruger så nogen af de mods i deres næste driver version
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. december 2005 - 13:07 #41
ok - genialt :-)
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
02. februar 2006 - 10:37 #42
hmmm ingen der skal have point her? ..... venter en dag, så lukker jeg.

Jesper :-)
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
03. februar 2006 - 12:22 #43
så lukkes der - tak for hjælp.

Jesper