Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
22. december 2005 - 10:10 Der er 9 kommentarer

fil deling over messenger?

jeg har det problem, og håber i kan hjælpe mig. når jeg vil dele filer over msn går det utrolig langsomt, og den popper op med n besked hvor der vidst nok står "overførslen er langsom, klik her for at få at vide hvorfor" eller sådan noget.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor den gør det? kan det have noget at gøre med at det er tråløs netværk. jeg sidder på en 1m/bit / 512
er ny her inde så håber at det er point nok, ellers må i jo sige til.

tak for hjælpen på forhånd !

//mark
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. december 2005 - 10:12 #1
Du eller modtageren sidder nok bag en firewall. Antivirus kan også sløve downloaden, fordi de scanner under modtagelsen.

Jeg bruger ikke længere MSN til fil overførsel, da Skype virker meget bedre til den slags, for mig.
Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
22. december 2005 - 10:17 #2
okay, det er bare de færreste der har skype. har jeg nemlig os brugt nogle gange... men prøver at slå mit anti virus fra næste gang. men kan det være den firewall der er i windows så? her ikke andre på nemlig.

men tak !
Avatar billede runberg Nybegynder
22. december 2005 - 10:53 #3
Tror det er mere sansynligt at problemet skyldes at en af jer sidder på en forbindelse, som kører via en router, og dermed med NAT. Hvis det er tilfældet, skal du åbne / lave portforward i din router. De porte der skal være åbne er: port 6891-6900 TCP mener jeg ...
Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
22. december 2005 - 10:56 #4
jeg kører via en router, men det andet du skriver forstår jeg ikk rigtig noget af :-)
Avatar billede runberg Nybegynder
22. december 2005 - 11:12 #5
Lidt simpelt forklaret kan man sige, at din PC har en IP-adresse der hedder 192.168.1.2, mens din router på ydersiden har en global IP adresse, som f.eks. hedder 62.66.40.1. Når din ven sender filer til dig, vil han kun kunne se din globale IP adresse og så sende filerne til den, altså til 62.66.40.1. Din router skal så konfigureres til at vide, at hvis der kommer trafik ind til den fra Messenger, skal denne trafik sendes videre til netop din PC, med IP'en 192.168.1.2

Hvilken udbyder har du??
Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
22. december 2005 - 11:28 #6
har TDC !
Avatar billede runberg Nybegynder
22. december 2005 - 11:31 #7
Okay .. Ved ikke helt hvordan deres udstyr fungerer, men prøv evt. at gå i en kommando prompt på din PC, og skriv: "ipconfig" og noter dig IP-adressen. Gå derefter ind på www.minip.dk og noter dig adressen. Er de 2 adresser ikke ens, så har du problemet med NAT, og skal have ændret din router konfiguration, hvilket TDC bør kunne være dig behjælpelige med. (Hvis det er en router fra dem naturligvis)
Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
22. december 2005 - 19:08 #8
tak, det prøver jeg...
og så får du lige 30 point runeberg
Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
22. december 2005 - 19:11 #9
det var der problemet lå, mener du så jeg skal ringe til TDC ? :-)