Avatar billede akesson Nybegynder
22. december 2005 - 00:55 Der er 3 kommentarer

Genskabe filer efter formatering?

Hej... Ja overskriften siger det meste... Jeg vil gerne have et link til et program som kan genskabe filer som man have på en harddisk før formatering...
Avatar billede halifax Nybegynder
22. december 2005 - 03:36 #1
A. Betingelse NR. ET: foretag intet på den formaterede disk, hverken ny installation af Windows eller andet. Ellers er der for stor risiko for, at de filer du ønsker genskabt, overskrives af andre filer.

1. Installer et recovery program på en anden harddisk. Har du ikke anden disk, så få den formaterede sat i en anden computer som slave disk. Den anden computer skal samtidig have ledig plads til at gemme genskabte filer.

2. Når filerne er genskabt kan de kopieres over i en mappe på din egen disk.

3. Recovery program:
Et gratis af slagsen er PCInspector File Recovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Ellers er de fleste købeprogrammer. Et ofte nævnt er GetDataBack fra
www.runtime.org

Prøv demoversionen som kan vise filer, der kan gendannes, men ikke kan gendanne dem.
Ellers findes der mange af slagsen - som med Google efter "file recovery"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 07:20 #2
ellers prøv helge-c´s trick.->http://www.helgec.dk/lost_data.html

med getdataback, kan du lave en image, og bruge det til at recover fra.
Det tager lang tid, så ha´ tålmodighed, gem sanningerne så ofte du kan.
Held og lykke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. september 2006 - 15:42 #3
Har du ikke fået rette svar, så spørg.
Ellers vær sød at lukke spm´let ved at gi´ point til rette person, har vedkomnet ikke lagt et svar, så be´ om et.
Smider et svar, kan du bruge min kommentar, så accepter ellers ikke..O)