Avatar billede pote Nybegynder
22. december 2005 - 00:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C5 ver. 3.0. Opdatering af FRM blok

Jeg har en form med 2 blokke. Een blok med single record og en  multirecordblok. Singlerecordblokken indeholder kun virtuelle felter. Når der opstår en given hændelse(testes i Post-Change trigger på relevante felter)skal felter i singlerec. blok opdateres.
Jeg har prøvet med #Redraw(Singleblok)
og hhv. #Frm_HideV(Singleblok) #Frm-Show(Singleblok) men felterne i singleblokken bliver ikke opdateret.
Jeg har prøvet at flytte min kode til Post-Load trigger i multirecordblokken og dette medfører at Singlerecord blok opdaters når der "bladres" i records i multirecord blok.
Et forslag til at løse problem med opdatering af felterne i singlerec.blok vha. kode i multirecordblokkens Post-Change trigger efterlyses.
Avatar billede pote Nybegynder
22. december 2005 - 00:51 #1
Sorry; -jeg uddyber lige:
Når der opstår en given hændelse i multirecordblokken (testes i Post-Change trigger på relevante felter)skal felter i singlerec. blok opdateres.
Avatar billede mariaf Juniormester
22. december 2005 - 19:51 #2
Det er dybest set noget bøvlet noget, du har gang i. Normalt ville man Update i singlerecordblokken for at få gemt i databasen, og så #frm_reread for at genlæse fra databasen. Når din blok nu er virtuelle felter, så skal de opdateres først, og dernæst skal formen reread. Jeg har leget med det tidligere, men fik det aldrig til at virke på den måde - mit var nogle bregningsfelter, der skulle opdateres, og det endte altid i hat og briller. Jeg endte i en løsnign med Tmpkontosum som støttekartotek. Det virker.