Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 00:14 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser i tide og utide.

Henviser lige til et tidligere spørgsmål jeg har oprettet.

http://www.eksperten.dk/spm/673994

Min computer fryser stadig væk lige pludselig. Aner ikke hvad det er. Det har ikke noget at gøre med pladsen. Jeg har 5GB ledig på den ene og 42 GB ledig på den anden harddisk, så det skulle ikke være problemet.

Kan det være en virus?

Håber meget i kan hjælpe....det er super nederen at den hele tiden fryser fast og man bliver nød at genstarte.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 01:39 #1
Der er åbenbart nogle som har konflikter mellem Avast og et eller andet program.
Hos mig kører Avast fint, men prøv at hente "Antiver" gratis antivirus, slet Avast,
og installer Antiver, og opgrader. Det er da værd at prøve, om det også er dit
problem. Og det koster jo kun lidt tid.http://www.free-av.com/
Avatar billede burgers Nybegynder
22. december 2005 - 04:40 #2
Jeg har selv haft det problem, og fandt ud af at det var fordi der var støv i blæseren, så den blev for varm. Efter jeg rensede den har jeg aldrig haft problemer med det igen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 07:52 #3
en anden gang, så giv point når problemet ER løst..O)

Prøv en online scan..->http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

går maskinene igang igen, el. må du genstarte..?
vis maskinene går igang igen, er det et software problem, hvis ikke.. et hardware.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 07:55 #4
ps:
du kan evt. checke logbogen, og slå fejlen nummeret op her.>>http://www.microsoft.com/technet/support/ee/search.aspx?DisplayName=Windows%20XP%20Professional&ProdName=Windows%20Operating%20System&MajorMinor=5.1&LCID=1033
gå i start/programmer/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdse/admin/logbog.

hvis der viser sig samme fejl flere gange, kan det give et "clue" på hvad som er galt..?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 14:07 #5
bartfreak - Det at du er så hurtig til at lægge et svar, kan virke som en opfordring,
til at give dig point.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 14:56 #6
øøh, jeg har ingen svar lagt.?
i hans tidl. spm., blev jeg bedt om et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 15:10 #7
bartfreak - Du lægger uopfordret et svar 23:16:04
sploof takker dig 23:38:58
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 15:13 #8
Det er selvfølgelig det tidligere spørgsmål, vi begge taler om:
"en anden gang, så giv point når problemet ER løst..O)"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 15:19 #9
ja okay, hvorfor skriver jeg lige dette til dig..??

sploof, burde bare have forsat i tråden. OG sploof for sine point, hvis han lige hoster engang..el. hvis problemet ikke bliver løst.

Jeg kunne bare ignorer spm´let, men sådan er jeg IKKE, derfor denne kom.
(en anden gang, så giv point når problemet ER løst..O))

Har du et problem med det gotfred..??
Sorry for spam.!!
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 15:39 #10
bartfreak - Jeg mener ganske enkelt, at når du lægger et svar, uden at
problemet er blevet løst, så vil nogle tage det som en opfordring til at
lukke, og give point. Altså, hvis du ikke havde lagt et svar, havde spørgsmålet
stået åbent, og dermed ville sandsynligheden for flere kommentarer være stor,
og sploof havde ikke været nødt til, at åbne spørgsmålet igen.
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 20:33 #11
Hejsa.

Nu er den helt gal. Min computer kan slet ikke starte nu. Jeg lukkede den ned i går aftes, men da jeg ville tænde den idag skete der intet.

Det lyder til at det hele køre i computeren. Dog mangler der den "bip" lyd som normalt kommer når jeg starter den.

"Load" knappen kører også for fuld skrue. Den er grøn hele tiden, hvilket er unormalt.

Skærmen står på stand-by, og kommer med denne meddelese når jeg tænder computeren.

"No input signal
Input1. DVI-D
Go to powersafe"

Er der nogen der kan hjælpe mig....håber skisme ikke at min harddisk er brændt sammen. :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 20:38 #12
du har helt klart en hardware fejl, men hvilken.?

jeg ville restte bios, og se om den starter op.
Hvis ikke, er det sikkert psu´en, da der ellers ville komme nogle beeps, hvis det feks. var ram eller grafikkort.
Det er god ide at teste ^^.(har du 2 ramblokke, så tag 1 ud osv.)
Om det er din hd, kan du teste ved at sætte den i en anden pc. Virker den der, så er det ikke den.
Bundkortet vil heller ikke sige beep-lyde, hvis det er den som fejler.

Når du alligevel har låget a´, så rens den for støv.
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 20:44 #13
Hvordan kan jeg rette i bios når min skærm ikke virker?

Jeg må prøve det med harddisken.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 20:46 #14
Det er ikke harddiskens skyld, at du ikke kan starte op. Det skal den kunne uden.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 20:49 #15
du restter bios, ved at flytte en lille jumper et pin, og tilbage igen, se manu. Ellers tag batteriet ud. Konfigurer bios derefter.
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 21:01 #16
Ok det må jeg så prøve. Men under alle omstændigheder skal hardwaren vel skiftes ud. Jeg har stadig garanti på div ting fra computeren.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 21:04 #17
Jeg tror ikke det hjælper at tage batteriet ud, men hvis du gør det så husk, at
tage 220V fra, for eller får computeren jo stadig strøm.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 21:08 #18
Når du nu er derinde, så prøv bartfreaks forslag med ram, forudsat, du har noget
at prøve med.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 21:08 #19
hvorfor så ikke sige hvad du tror hjælper, istedet..??
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 21:10 #20
Jeg har kun en ram blok i. Kan man prøve noget med den?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 21:10 #21
bartfreak - Jeg tror du har ret med hensyn til ram eller strømforsyning.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 21:12 #22
Nej så er du nødt til at låne en ramblok, hvis du kan.
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 21:12 #23
Nu vil jeg lige smutte hjem og prøve de ting i forslog. Hvis det ikke virket, hvordan kan jeg så tjekke at det er strømforsyningen det er galt med?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 21:14 #24
Du kan prøve en du ved virker.
jeg ville starte med at rense maskinen for støv.
2. ram
3.grafikkort
4.psu
osv..

el. hvad gotfred.??
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 21:16 #25
Jamen egentlig så burde computeren vel ikke kunne køre hvis det var strømforsyningen den var gal med....eller hvad?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 21:17 #26
Med en anden strømforsyning, eller få målt på den du har.
Angående ram, du kan selvfølgelig prøve, at sætte dem i en anden ramme.
Avatar billede sploof Nybegynder
22. december 2005 - 21:23 #27
Jeg lagde forresten også mærke til at "chipsæt køleren" ikke kørte da jeg havde åbnet for kabinettet. Kan det måske have brændt det hele af?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 21:26 #28
det må man da ikke håbe, men rens den og se hvad der sker.. duer blæseren ikke, må du udskifte den.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2005 - 21:36 #29
bartfreak - din rækkefølge lyder fornuftigt, og det betyder jo ikke så meget,
hvad det er for en strømforsyning, bare den kan starte computeren op.
Så en gammel strømforsyning skulle kunne bruges til en test i udelukkelses metoden.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2005 - 22:02 #30
^^ tak..O)

smider et svar, hvis mine kom´s kunne bruges.?
Avatar billede sploof Nybegynder
29. december 2005 - 19:39 #31
Hej igen.

Den er stadig ikke kommet op og køre. Jeg får en lige en af mine venner til at kigge på den snarest muligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. januar 2006 - 22:12 #32
??????
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. januar 2006 - 22:13 #33
enig,..og bliv ved gotfred..O)..!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. september 2006 - 15:42 #34
Har du ikke fået rette svar, så spørg.
Ellers vær sød at lukke spm´let ved at gi´ point til rette person, har vedkomnet ikke lagt et svar, så be´ om et.
Smider et svar, kan du bruge min kommentar, så accepter ellers ikke..O)