Avatar billede snailwalker Nybegynder
22. december 2005 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nummerere equations

Jeg bruger document classesn article og sections, er der nogen mulighed for at når jeg skriver

\begin{equation}
\end{equation}

at den så nummerere dem med fx (2,1) istedet for blot (1). Altså med section nummeret som det første tal?

Svar gerne MEGET hurtigt :-)
Avatar billede ljm21 Praktikant
22. december 2005 - 00:11 #1
I article er det ikke umiddelbart muligt. Du kan skifte til report og lave dine sections til chapters. Så sker det helt automatisk.

Lars
Avatar billede snailwalker Nybegynder
22. december 2005 - 08:53 #2
Okay, det er ligemeget så, men smider du ikke lige et svar?
Avatar billede ljm21 Praktikant
22. december 2005 - 11:37 #3
Svar.

Lars
Avatar billede snailwalker Nybegynder
24. december 2005 - 01:51 #4
Undskyld jeg var lidt lang tid om at svare, men har haft ret travlt :(
Avatar billede texperten Nybegynder
10. januar 2006 - 01:07 #5
Det kan sagtens lade sig gøre, så glem endelig hvad ljm21 skriver i det første svar. Load pakken amsmath (eller mathtools, der er en udvidelse af amsmath) og skriv så følgende i preamblen:

\numberwithin{equation}{section}
Avatar billede hobz Nybegynder
16. april 2006 - 08:40 #6
Jeg har haft glæde af \renewcommand{\theequation}{\thesection.\arabic{equation}}