Avatar billede rp Nybegynder
21. december 2005 - 17:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

installation af oscommerce 2.2

jeg forsøger at installere oscommerce 2.2
under instalation kommer den med følgende fejl

SQL file does not exist: /install/oscommerce.sql

ovenstående fil ligger i denne mappe

jeg installerer på en lokal windows 2003 server
Avatar billede locturian Nybegynder
21. december 2005 - 17:32 #1
Nu kender jeg ikke det store til OsCommerce ud over at det kører med PHP, hvorfor dette normalt afvikles på en Linuz/Unix maskine - Har du Apache installeret? Og i så fald, også MySql? Dette er databasetypen du sikkert skal bruge for at kunne afvikle din SQL Database....
Avatar billede rp Nybegynder
21. december 2005 - 17:35 #2
jeg har php og mysql installeret, og det fungerer med andre ting på serveren
Avatar billede locturian Nybegynder
21. december 2005 - 19:41 #3
Har du i så fald tjecket hvad den skriver, at den ikke kan finde filen? Kan du verificere at filen eksistere? Problemet er måske et sti-problem, altså, at den ikke leder efter databasen det rigtige sted...
Avatar billede rp Nybegynder
22. december 2005 - 10:56 #4
jeg er sikker på at filen eksisterer og at den ligger i den rigtige mappe, har gennemgået instalations manual, jeg har også placeret mapperne rigtigt i forhold til domænets rod
Avatar billede rp Nybegynder
29. december 2005 - 10:48 #5
kan du ikke give et svar, det var aligevel en fejlagtig mappehenvisning, selvom det ser rigtigt ud
Avatar billede rp Nybegynder
02. januar 2006 - 11:53 #6
locturian >>> giver du et svar
Avatar billede rp Nybegynder
26. januar 2006 - 23:26 #7
lukker