Avatar billede clasen1974 Nybegynder
21. december 2005 - 12:48 Der er 4 kommentarer

Kan man lave en admin i flash

Hej alle i kloge mennesker.

Er det muligt at lave en admin side til flash.

Det jeg går efter er at lave en adminside som man kan oploade billeder til sin flash.

Altså man har en main side, og en admin side. Fra admin siden skal man kunne oploade billeder som bliver sat ind på main siden.

Kig på denne side http://www.rawi.dk/fitness.html og læg mærke til den flash animation jeg har lavet, er det muligt at lave en adminside hvor man kan oploade billede ind i en flash som laver de samme overgange?

Hjælp mig og få 200 point.

Hilsen
/Clasen
Avatar billede apache999 Nybegynder
22. december 2005 - 16:37 #1
Hej Claesen.

Det er muligt, men det er næppe Flash, løsningen skal laves i, da du har brug for noget serverside script til dels at uploade billeder, dels fortælle Flashen, hvilke billedressourcer, du har til rådighed.

Den klart nemmeste løsning vil nok være at lægge billederne op "manuelt" vha. FTP, hvor de så ligger i en bestemt mappe. Du beder så din flashfilm om at sende en forespørgsel til et serverside script (i .asp el. .php fx), som sprøjter en liste med strenge indholdende billednavne (eller noget i den retning ud) (fx billededer=billede1.jpg|billede2.jpg|billede3.jpg), som Flashen så bruger til dynamisk at hente et billede ind og bruge det i din animation.

Som du kan fornemme, er det ikke heeeeelt let. Du kan evt. også definere stien til billederne i en .txt-fil, som Flashen så henter sine oplysninger fra-
Avatar billede w13 Novice
24. december 2005 - 12:19 #2
Jeg har ikke meget forstand på programmering i Flash (endnu), men måske kan du finde en kode i Flash's ActionScript, som viser alle billeder fra en bestemt mappe på serveren. Det er nok det, du skal lede efter, da det nok er lidt nemmere? Hvis det altså findes - det er jeg ikke helt sikker på :s

Men så skal du i hvert fald bare have en billedupload i ASP/PHP.
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 14:51 #3
Lukketid her?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:19 #4
?