Avatar billede dgr Nybegynder
21. december 2005 - 12:40 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Computer er langsom til at lukke

Hej, min computer er lige blevet formateret og nu er den ca. 1 minut om at lukke og genstarte.
Hvad er det nu jeg skal ændre i regedit ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
21. december 2005 - 12:46 #1
Avatar billede dgr Nybegynder
21. december 2005 - 12:52 #2
er der ikke en lettere måde ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
21. december 2005 - 12:52 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2005 - 13:03 #4
start regedit.exe - find punktet HKEY_LOCAL_MACHINE_SYSTEM\CurrentControlSet\ControlSessionManager\MemoryManegement og ret værdien i ClearPageFileAtShutdown til 0.

Inden du retter noget i Registy skal du tage en backup.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2005 - 13:04 #5
bakcupnavnet kan du døbe 21122005 så ved du hvornår den er taget.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
21. december 2005 - 13:11 #6
[Start] [Kør] [Regedit]

Find HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
rediger  "WaitToKillServiceTimeout" fra 20000 til 1000.

Denne kan OGSÅ hjælpe hvis grunden til den er lang tid om at lukke er at der er programmer der skal afsluttes først.

Find \HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\
rediger "HungAppTimeout" fra 5000 til 500
rediger "WaitToKillAppTimeout" fra 20000 til 1000

Genstart
Avatar billede dgr Nybegynder
21. december 2005 - 14:07 #7
Ingen af disse ting hjælper:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
rediger  "WaitToKillServiceTimeout" fra 20000 til 1000.

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\
rediger "HungAppTimeout" fra 5000 til 500
rediger "WaitToKillAppTimeout" fra 20000 til 1000

Fra når jeg trykker luk eller genstart går der ca. 1 min før den gør det, og så når den endelig begynedr og lukke eller genstarte tager det kun 2 sec.. Når jeg har valgt luk eller genstart kan jeg ikke bruge computern til noget for så skriver den bare at den er ved at lukke vinduet.. Hva fan kan der så være galt ? kan det være fordi jeg mangler og installere grafikkort drivere ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
21. december 2005 - 14:13 #8
Jeg prøvede lige BootVis selv, hvilket resulterede i at min comp. genstartede igen og igen med en blå skærm. Derfor kan jeg alligevel ikke anbefale at bruge det :-D

Hvis du bruger BootVis og har oplevet noget lignende, er løsningen at starte i fejlsikret tilstand, starte RegEdit, og så gå til [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WMI\GlobalLogger], hvor "Start" ændres fra 1 til 0.
Avatar billede dgr Nybegynder
21. december 2005 - 14:17 #9
Jeg har ikke prøvet Bootvis, har ikke lyst..
Avatar billede old-faithful Praktikant
21. december 2005 - 14:49 #10
Godt ;-)
Avatar billede dgr Nybegynder
21. december 2005 - 14:54 #11
lige et spørgsmål når man redigere i regedit skal man så vælge: Rediger eller Rediger binære data ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2005 - 15:19 #12
du skal IKKE bruge Rediger i binær, kun Rediger
Avatar billede dgr Nybegynder
21. december 2005 - 15:23 #13
så har jeg gjort det rigtig, men intet hjælper :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2005 - 17:18 #14
jeg har stort set prøvet det samme, den lukker godt nok programmer hurtigt ned, til gengæld står den længe ved det sidste billede Windows lukker", næsten et minuts tid går der.
Avatar billede epep Nybegynder
21. december 2005 - 18:17 #15
Højreklik "Denne computer" -> vælg "Administrer" -> logbog. Se om der er nogle gule eller røde anmærkninger ved program/sikkerhed/system.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
21. december 2005 - 22:26 #16
Det du siger med at den står og hænger ved tryk på genstart/sluk
"Når jeg har valgt luk eller genstart kan jeg ikke bruge computern til noget for så skriver den bare at den er ved at lukke vinduet"
burde være den "HungAppTimeout"  - det lyder mærkeligt at det ikke virker.
Jeg har gjort det en masse gange med success. Du har vel genstartet ik? og derefter prøvet at lukke ned igen?
Avatar billede epep Nybegynder
22. december 2005 - 11:11 #17
Installér dette program hvis computeren har problemer med at lukke ned korrekt.
http://www.snapfiles.com/get/uphcservice.html
Avatar billede dgr Nybegynder
22. december 2005 - 12:50 #18
Højreklik "Denne computer" -> vælg "Administrer" -> logbog.

DER ER FYLDT MED GULE ADVARSLER
Avatar billede epep Nybegynder
22. december 2005 - 14:49 #19
Hvad står der ved de gule advarsler? Kopier det herind.
Avatar billede epep Nybegynder
22. december 2005 - 14:56 #20
Du dobbeltklikker på en linie op kopierer beskrivelsen herind.
Avatar billede dgr Nybegynder
22. december 2005 - 17:04 #21
WinMgmt:
Udbyderen HiPerfCooker_v1 er registreret i navneområdet WMI, Root\WMI, til at bruge kontoen LocalSystem. Denne konto er privilegeret, og udbyderen kan forårsage en sikkerhedsfejl, hvis den ikke repræsenterer brugeranmodningerne korrekt.

COM+:
Hændelsesklassen kunne ikke oprettes. Kontroller, om der er andre fejl fra EventSystem i logfilen.CLSID_ComSystemAppEventData

Serverprogram-id: {02D4B3F1-FD88-11D1-960D-00805FC79235}
Forekomst-id for serverprogram:
{C7DAD0B9-7ECE-4FFC-A7CB-AB165086035B}
Serverprogramnavn: System Application
Fejlkode = 0x80040154 : Klassen er ikke registreret
Interne oplysninger for COM+ tjenester:
Fil: d:\qxp_slp\com\com1x\src\comsvcs\events\eventserver.cpp, Linje: 2264
Comsvcs.dll-filversion: ENU 2001.12.4414.258 shp

Usernenv:
Registreringsdatabasen for brugeren DGR\Daniel Grau blev gemt, da et program eller en tjeneste brugte den, da der blev logget af. Den hukommelse, der blev brugt af brugerens registreringsdatabase, er ikke frigjort. Registreringsdatabasen fjernes, når den ikke længere er i brug.

Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen LocalService eller NetworkService.

LOGITECH:
Beskrivelsen for hændelses-id ( 2 ) i kilden ( LOGITECH ) blev ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser fra en fjerncomputer. Du kan muligvis bruge flaget /AUXSOURCE= til at vise denne beskrivelse. Se i Hjælp og support for at få flere oplysninger. Følgende oplysninger er en del af hændelsen: .

De 4 advarsler som der heletiden står..
Avatar billede epep Nybegynder
22. december 2005 - 17:39 #22
Download og kør dette program User Profile Hive Cleanup Service
http://www.snapfiles.com/get/uphcservice.html  Det hjælper med til at lukke programmer ned.
Avatar billede epep Nybegynder
22. december 2005 - 18:15 #23
Genstart og se i logbog.
Avatar billede dgr Nybegynder
22. december 2005 - 18:28 #24
Det har ingen effekt.. kan heller ikke se hvordan det program skulle virke ? når jeg har installeret det og trykket på ikonet kommer der bare en sort tom boks op..
Avatar billede epep Nybegynder
22. december 2005 - 19:11 #25
Det er et program der kører i baggrunden. Jeg havde lidt af samme problemer og det virkede for mig. Du skal huske at genstarte efter det er installeret. Du kan også hente det herfra http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b286e6d-8912-4e18-b570-42470e2f3582&displaylang=en
Avatar billede dgr Nybegynder
23. december 2005 - 00:22 #26
gør det lige meget om man genstarter eller lukker computern ?
23. december 2005 - 00:36 #27
"...er lige blevet formateret..."
Der ka' jo være kommet 'snavs'/uønsket programelementer ind på putter.
HAR du instaleret diverse M$ ServicePack + andre sikkerheds/beskyttelsesværktøjer - MED DET SAMME ?

Ellers ka' du lige have denne procedure i mente: http://www.eksperten.dk/artikler/755
Avatar billede epep Nybegynder
23. december 2005 - 02:00 #28
Ja det har samme virkning hvad enten du genstarter eller lukker.
Avatar billede dgr Nybegynder
23. december 2005 - 11:33 #29
forstår det ikke for nåede ikke at installere nogle programmer eller noget, og ja lige meget om jeg genstarter eller lukker opfører den sig på samme måde.. hør nu efter: lige så snart jeg trykker luk eller genstart hænger den bare ved skrivebordet 1-2 min og så lukker den ned!!
Avatar billede dgr Nybegynder
23. december 2005 - 11:39 #30
skal jeg prøve og fixe en Hijack log til jer ?
07. september 2006 - 06:54 #31
(Er denne stadig aktuel ?)
Avatar billede dgr Nybegynder
23. januar 2007 - 22:15 #32
problemet er løst..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. januar 2007 - 22:17 #33
hvordan?
Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 21:46 #34
fandt ud af det