Avatar billede emureactor Nybegynder
20. december 2005 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Disc boot failure

Denne besked er skrevet i raseri og frustration sorry.

Jeg har netop investeret alle mine surt optjente penge i en ny computer, jeg smider windows ind og alt ser lækkert ud.

Her er problemet

Efter jeg har kørt updates og opdateret drivere og det hele ser fint ud begynder problemerne. For det første kan windows ikke starte op, det står bare og kører og kører med den blå linje (windows xp pro oem version) - jeg genstarter et par gange og så kommer fejlen "disc boot failure, insert disc et eller andet"

Hvad faen skal jeg gøre - jeg er virklig træt af det, er der noget jeg kan gøre??

Tak for hjælpen!
Avatar billede boxer Nybegynder
20. december 2005 - 22:17 #1
Hvis du taster F8 under opstart, lige på det tidspunkt hvor du har mulighed for at komme i bios eller lige efter - du trykker bare nogle gange.
Så får du mulighed for at vælge sidste konfiguration hvor windows fungerede - jeg kan ikke huske det ordret med du ved det når du ser det :o)

Løser det problemet?

Du har muligvis fået fat i en dårlig driver.
Avatar billede zkyhn Nybegynder
20. december 2005 - 22:18 #2
Jo. Hvis det er windows xp kan du prøve at smide din skive i og sætte installationen igang. Første gang den spørger om du vil installere windows xp eller reparere windows vælger du at installere. Næste gang du får mulighed for at reparere vælger du det så. Så starter reparetionen og den passer sig selv. En halv times tid efter så er den klar igen, og så tror jeg den er der. HUSK at installere Antivirus før du går igang med at hente opdateringer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2005 - 22:37 #3
Avatar billede emureactor Nybegynder
23. december 2005 - 11:07 #4
Ja jeg blev tvunget til at sende computeren tilbage til forhandleren for nærmere undersøgelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2005 - 15:00 #5
Kommentar: john_stigers
20/12-2005 22:37:43 emureactor> husk lige de gamle spørgsmål...
http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=emureactor&spm_part=&spm_answer

Du glemte dem...
(spørgsmål der er 3½ år gamle kan ikke være aktuelle længere....)